Klacht: Geld kwijt kaartjes Fuerza Bruta

op 13 juli 2012 over Tickets4U in de categorie Kaartenverkoop

4 tickets besteld a 100 Euro p/stuk, , betaald aan Tickets4u.Tickets4U heeft bestelling geaccepteerd en geld geïncasseerd, vervolgens verteld dat Fuerza Bruta failliet is en dat de voorstelling niet doorgaat. Wij zijn ons geld kwijt, Tickets4U reageert met “tja, wij zijn ons geld ook kwijt” en gaat vrolijk door met hun kaartenverkoopservice. Dat kan toch niet zo zijn? Waarom mag dit bedrijf doorgaan met dezelfde truukjes?

Geld terug van de tickets: 400 Euro

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Tickets4U in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tickets4U een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tickets4U

Heeft op 14 juli 2012 om 15:30 geantwoord

Beste Bas, Tim,

Zoals eerder gezegd kunnen wij helaas niets voor u doen.

Wij begrijpen de frustratie, wij zitten namelijk in precies hetzelfde schuitje. De organisatie van Fuerza Bruta is vlak voor het organiseren van het evenement failliet gegaan. Op het moment dat u bij ons heeft besteld wisten wij dit nog niet. U heeft bij ons voor € 404,50 aan kaarten besteld, wij zijn tienduizenden euro's misgelopen. Op dit moment ligt onze vordering bij de curator. Mocht deze aan ons tot betaling overgaan, betalen wij u ook uiteraard terug. Kan de curator dit niet voor ons waarmaken (waar wij helaas voor vrezen), kunnen wij helaas niet tot betaling aan u overgaan. Ik hoop dat u hier begrip voor heeft.

Op 25 maart, de dag naar jouw bestelling, kregen wij een mailtje met daarin de eerste aanwijzing dat er iets mis was met de show van Fuerza Bruta. Er was een probleem bij de douane, wat vertraging zou gaan opleveren. Enkele dagen later pas kregen wij, na meermaals bellen en mailen, van de organisator te horen dat Fuerza Bruta inderdaad afgelast werd. Het was op dat moment dus nog niet officieel bekendgemaakt. Uiteraard hebben wij na die dag geen bestellingen meer in behandeling genomen. Op het moment dat u bij ons bestelde was er echter nog niks bekend, en moeten wij ons beroepen op Artikel 5 Lid 2 van onze algemene voorwaarden.

Alle klachten die gemeld zijn door BasKreukniet