Klacht: Geen woningruil door opschroeven huur

op 04 september 2013 over Mitros in de categorie Woningcorporaties

Wij hebben een sociale huurwoning van de Mitros voor 583 euro huur.
Nu hebben wij een ruil kandidaat voor onze woning.
Omdat onze woning te groot word vonden wij een gezin met drie kinderen die graag met ons zouden willen ruilen omdat hun woning maar twee slaapkamers heeft.
Nou weten we dat de huren wat omhoog gaan bij ruil maar
tot onze verbazing word onze sociale huurwoning een vrije sector woning van 810 euro, met geen mogelijkheid voor huursubsidie.
Wij willen graag kleiner gaan wonen en hebben een ruime eengezinswoning en het gezinnetje is hun huis ontgroeit.
Onze woning heeft op de nominatie gestaan voor renovatie of sloop.
Dus waar gaat deze huurverhoging over???

Een tekort aan woningen en met dit beleid moet mitros toch weten dat het te kort aan woningen voor Jan de arbeider alleen maar groter word.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Mitros over deze klacht.

3 jaren geleden - Ik heb Mitros een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Mitros in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht j Walters

6 maanden geleden - Mijn klacht is geplaatst op 4 september 2013. Tot mijn verbazing krijg ik vandaag 18 juli 2016 een mail van Mitros , uw klacht is in behandeling. Geeft wel aan hoe Mitros met zijn bewoners om gaat. Gelukkig zijn wij inmiddels al verhuisd en nog fijner , wij huren bij een woningbouw vereniging die wel luisterd en aktie onderneemt voor zijn bewoners !!!

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Mitros een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Mitros

Heeft op 19 juli 2016 om 07:35 geantwoord

Geachte mevrouw, meneer Walters,

Fijn dat u zo snel heeft gereageerd.
U heeft uw klacht ook rechtstreeks bij Mitros gemeld. Ik heb de correspondentie met u nog even bekeken. Ik zie dat wij wel uitleg hebben gegeven over onze reden om woningen te verkopen, dan wel de huurprijs bij woningruil te verhogen. Ik begrijp dat dit voor u een teleurstellend bericht moet zijn geweest.

Het spijt mij wel dat wij in 2013 niet op deze site hebben aangegeven uw klacht in behandeling te hebben genomen.

Vriendelijke groet,
Elise Pepels

Alle klachten die gemeld zijn door j Walters