Klacht: Geen vluchtwijziging doorgekregen – vlucht gemist

op 05 juli 2017 over vliegtickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

Het vliegtuig met vluchtnummer KK6013 van Istanbul naar Dusseldorf is op zondag 28 mei jl. vertrokken om 10:40 uur en niet zoals op de boekingsbevestiging vermeld om 11:30.

Gezien de lange wachtrijen bij de ingangscontrole, check-in en paspoortcontrole is het onmogelijk om een vliegtuig te halen dat een uur eerder vertrekt dan op de documenten staat.

Terugbetaling van € 1.004,43 inzake gekochte tickets van Turkish Airlines om terug te vliegen naar Dusseldorf.

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door vliegtickets.nl in behandeling genomen

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat vliegtickets.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

vliegtickets.nl

Heeft op 11 augustus 2017 om 10:43 geantwoord

Geachte mevrouw de Boer,

Hartelijk dank voor uw bericht via Klacht.nl.

Het is spijtig te vernemen dat u kort voor vertrek bent geconfronteerd met een gewijzigde dienstregeling en hierdoor de vlucht heeft gemist.

Een luchtvaartmaatschappij behoudt zich voor het recht om een dienstregeling te wijzigen of annuleren. Zij hebben echter wel vervoersplicht en dienen u een alternatief reisschema aan te bieden. Als reisorganisatie proberen wij u uit serviceoogpunt zoveel en zo spoedig mogelijk op de hoogte te brengen over een gewijzigde of geannuleerd dienstregeling, mits wij hierover bericht hebben ontvangen van de luchtvaartmaatschappij uiteraard. Op 16 februari jl. hebben wij u per e-mail geïnformeerd over de gewijzigde dienstregeling van de Atlastjet vlucht van Istanbul naar Düsseldorf. De vlucht vertrok nu om 10:40 uur, met aankomst om 13:10 uur. Het is spijtig te vernemen dat u deze informatie heeft gemist.

Daarnaast wijzen wij u er nadrukkelijk op om het actuele reisschema voorafgaand aan de reis te controleren op eventuele wijzigingen via de website van de betrokken luchtvaartmaatschappij, juist om ongemak te voorkomen.

Inmiddels is de e-mail die wij op 16 februari jl. naar u hebben verzonden, nogmaals naar u doorgestuurd ter bewijs. Wij adviseren u uw (spam) inbox te controleren op ontvangst hiervan. Er is geen foutmelding ontvangen.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Helaas moeten wij u informeren uw compensatieverzoek niet te kunnen honoreren.

Customercare Vliegtickets.nl

Alle klachten die gemeld zijn door marietje38