Klacht: Geen verkeersinformatie

op 11 juli 2019 over TomTom in de categorie Navigatiesystemen

Ik heb een Tomtom Go 5200 wifi. Mijn Tomtom maakt geen verbinding met de GPRS en ik krijg geen verkeersinformatie. Het probleem is gemeld bij de klantenservice op 4 juni 2019. Na lang mailen en telkens resetten zonder resultaat mocht ik het opsturen en kreeg ik het een week later weer terug. Simkaart vervangen en software opnieuw erop gezet. Resultaat het werkt nog steeds niet. Geen GPRS. Geen verkeersinformatie. Dus maar weer melden dat het apparaat niet werkt. Weer resetten en resetten. Geen GPRS. Na weer lang mailen mag ik het apparaat weer opsturen. Nu duurde het wat langer maar ik kreeg de Tomtom weer terug. Nou ja terug, ik kreeg een vervangend toestel omdat mijn toestel niet gerepareerd kon worden. Ook goed als deze maar werkt. Maar ook dat toestel geen GPRS. Geen verkeersinformatie. Sterker nog bij dit toestel valt bij het opstarten van het apparaat de verlichting uit tot een minimum. Je moet dus telkens in het donker zitten om iets te zien om de helderheid weer aan te passen. Ook geeft het toestel aan sim checking maar er gebeurd niks. Krijg een scherm met de tekst retry met toestelnummer. Ik kan terug gaan naar het scherm. Maar geen GPRS. Dus nu heb ik twee problemen. Nu gebeld met Tomtom. Maar dat schiet ook niet op want dat is eerste lijns en hij zet het door naar tweede lijns. Heb het weer gemeld met fotos erbij. Na 1 week nog steeds niets gehoord. Het is nu 22 september 2019.

Als de GPRS verbinding maakt en ik weer de verkeersinformatie ontvang zonder verbinding te hoeven maken van mijn telefoon. Daar is immers de simkaart van de Tomtom voor. Anders had ik net zo goed de Tomtom 520 Go wifi kunnen kopen. Die moet wel verbinding maken met een mobiele telefoon. En die was goedkoper.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar TomTom over deze klacht.

TomTom

Heeft op 04 november 2020 om 10:38 geantwoord

Beste heer/mevrouw , Wij zijn sinds november 2020 actief op Klacht.nl. We sluiten jouw klacht omdat deze gedateerd is en waarschijnlijk al is afgehandeld via één van onze andere kanalen. Mocht dit niet het geval zijn dan kun je deze natuurlijk opnieuw plaatsen zodat we jouw case alsnog in behandeling kunnen nemen. Met vriendelijke groet, TomTom”

Alle klachten die gemeld zijn door Jon58