Klacht: Geen terugbetaling of compensatie voor geannuleerde tickets en ondermaatse service

op 27 september 2017 over supersaver.nl in de categorie Online Vliegtickets

We boekten via supersaver.nl een reis naar de Seychellen. Onze tickets werden anderhalve maand voor ons vertrek eenzijdig geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij (Ethiopian Airways en Air Seychelles). We werden echter niet op de hoogte gebracht van deze ongewenste annulering. Ons geld werd ook niet terug gestort. We ontdekten pas dat onze tickets geannuleerd werden toen we probeerden in te checken.

Naast het feit dat we niet op de hoogte werden gebracht van deze annulering (noch door supersaver, noch door de luchtvaartmaatschappijen), deden zich verschillende problemen voor met supersaver.nl:
– Supersaver stelde een terugbetaling voor van onze tickets, maar rekent hier een ‘service fee’ voor. We worden dus verondersteld om te betalen voor tickets die door de luchtvaartmaatschappij werden geannuleerd en waar we niet over werden geïnformeerd. Er werd geen enkele ‘service’ aangeboden, maar toch worden er kosten aangerekend. Nochtans hadden we op voorhand betaald voor de ‘Airhelp +’ verzekering, die tussenkomt bij dergelijke problemen.
– Supersaver biedt geen compensatie aan voor de geannuleerde tickets. Nochtans zorgde het gebrek aan informatie en de annulatie voor heel wat kosten. We boekten reeds accommodaties in de Seychellen zelf, we investeerden in reismateriaal (snorkels, reisinformatie,…), enzoverder. We vroegen natuurlijk ook verlof aan op ons werk, dat we nu niet meer kunnen opnemen.
– Supersaver weigert verantwoordelijkheid op te nemen en verwijst ons systematisch door naar de luchtvaartmaatschappijen. Deze doen echter net hetzelfde, waardoor we dus nergens terecht kunnen met onze vragen en klachten.
– De service van supersaver was ondermaats. De communicatie verloopt in gebrekkig Engels, de medewerkers van de helpdesk plaatsen je constant ‘on hold’ wat zorgt voor lange en dure telefoongesprekken, beloftes om zaken op mail te zetten worden niet nagekomen,…

We verwachten een volledige terugbetaling van onze tickets en een geldelijke compensatie voor de nodeloze kosten.

We verwijzen hier naar de Europese regelgeving voor de compensatie van geannuleerde vluchten. Deze voorziet in een schadevergoeding van €600 per persoon voor vluchten van meer dan 3.500 km.

In ons geval werd niet de vlucht, maar onze tickets geannuleerd. Het resultaat in geleden schade is echter sterk vergelijkbaar. We werden pas bij het inchecken op de hoogte gebracht dat we niet op de vlucht konden en dat er geen alternatief beschikbaar was.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over supersaver.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over supersaver.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ValentijnV