Klacht: Geen tegemoetkoming in zaak valse aanwas

op 03 juli 2014 over NTI in de categorie Opleidingen en cursussen

Iemand heeft misbruik van mijn gegevens gemaakt en heeft op een weinig gebruikt emailadres een studie bij NTI aangevraagd. Correspondentie van dit bedrijf heb ik pas laat gezien, omdat ik de inbox van dit emailadres weinig controleer. Toen ik zag dat er een studie was aangevraagd heb ik contact met de klantenservice opgenomen en het probleem uitgelegd: Ikzelf heb de studie niet aangevraagd maar dit is door iemand anders gedaan (ik vermoed mijn ex-vriend). Er is mij toen aangeraden om een brief te sturen en dan zou het opgelost worden. De brief heb ik verstuurd en tot mijn grote verbazing begon ik emails van een incassobureau te ontvangen. Na de tweede email heb ik weer telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van NTI. Er was opeens geen melding van mijn eerdere contact te vinden en ik er werd mij ditmaal aangeraden een email te sturen. Dit heb ik gedaan en de reactie die ik ontving was dat ze mij niet kunnen helpen en dat ik het openstaande bedrag + incasso kosten moet betalen.

Ik heb nergens voor betaald, ik heb geen kopie van mijn legitimatie verstuurd en toch moet ik opdraaien voor de misplaatste grap van iemand anders.

Ik heb vervolgens meerdere emails verstuurd maar ze weigeren om mij tegemoet te komen terwijl elk bedrijf een beleid heeft wat betreft vasle aanwas.

Ik ben erg boos over de gang van zaken en hoop dat dit opgelost kan worden

ik zal tevreden zijn wanneer het dossier wordt gesloten of er een redelijke tegemoetkoming getroffen is

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar NTI over deze klacht.

Bericht van

3 jaren geleden - Geachte mevrouw Burgzorg, Inmiddels zijn wij via mijn emailadres in overleg over de situatie, we onderzoeken de manier waarop de inschrijving tot stand gekomen is, het IP adres waar vanaf de inschrijving ingevoerd is en alle bijzondere omstandigheden. Vriendelijke groet, Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NTI in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat NTI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NTI

Heeft op 14 augustus 2017 om 09:21 geantwoord

Beste student. Excuses dat wij nooit meer hebben gereageerd. Klacht.nl was helaas aan de aandacht van NTI ontsnapt. Ik hoop dat alles uiteindelijk is opgelost, zo niet dan horen wij dat uiteraard graag zodat we kunnen kijken wat we alsnog voor u kunnen betekenen. Voor nu een fijne dag! ^PV

Alle klachten die gemeld zijn door dburgzorg