Klacht: Geen Surround audio bij Caiway Glas

Hillegienus1 op 02 oktober 2020 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Uit mijn Amino glasvezel decoder van Caiway (aangesloten via mijn Yamaha surround versterker naar de TV) komt alleen maar stereo geluid. Als ik gewoon met de TV naar hetzelfde kanaal via het Caiway kabelsignaal kijk krijg ik wel Dolby surround.
De Amino box geeft echter geen DD, DTS of AC3 uit. Ik heb met Caiway gechat, en die zeggen dat dit inderdaad niet mogelijk is met de Amino doos, en er is geen plan om dit mogelijk te maken.
Ik zou weer terug over kunnen stappen naar Kabel, maar dan mis ik diensten zoals bekijken vanaf het begin etc. Naar mijn mening heb ik ook over glas recht op ontvangst van het gehele TV signaal, inclusief alle audio formaten. Dit wordt echter niet door Caiway geleverd.

Ik ben tevreden als Caiway mijn (huur) decoder opwaardeerd met nieuwe firmware die alle audio formaten beschikbaar stelt, of deze vervangt door een decoder die dit wel doet.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 12 oktober 2020 om 17:23 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Ik snap dat het erg vervelend is als de verwachting was dat er ook via dolby surround wordt geleverd. Hoe graag wij het ook zouden willen aanbieden is dat technische gezien helaas nu niet mogelijk via de ontvangers.

Er is bij de huidige ontvangers er voor gekozen om het geluid via de HDMI te laten lopen met het HD audio format.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd te hebben.

Leroy
Caiway Team Webcare

Hillegienus1

Heeft op 12 oktober 2020 om 17:38 geantwoord

Nee, natuurlijk niet. Er is geen enkele reden om in de ontvanger software niet een keuze te kunnen maken tussen stereo of dolby audio, of gewoon beide signalen over HDMI door te geven en de selectie op de TV/surround versterker te doen. Anderen doen dat ook, en sterker nog bij het eigen Caiway kabel signaal werkt dat wel goed. Ik heb inmiddels echter een andere glasaanbieder gevonden die wel dolby audio ondersteunt. Dus ik ga overstappen.

Alle klachten die gemeld zijn door Hillegienus1