Klacht: Geen reparatie, hele hoge kosten en voorrijkosten

op 27 december 2017 over van Genabeek in de categorie Installatiebedrijven

Onderstaande mail hebben wij gestuurd, waarin ook de situatie beschreven staat. Hiervoor reeds meerdere malen gebeld. Nu bijna 2 maanden verder een geen enkele reactie. Wel een aanmaning op de deurmat.

Beste medewerker Van Genabeek,

Graag wil ik graag per emailbericht reageren op een tweetal ontvangen facturen met de nummers: 4735 en 4685. Wij hebben hieromtrent reeds eerder gereclameerd per emailbericht en tevens meerdere malen (!) telefonisch. Op ons emailbericht kregen wij een korte reactie van maarliefst 4 woorden. Ondanks onze verschillende telefonische pogingen werd ons meermaals aangegeven dat er niemand aanwezig was ‘die hier iets mee kon’.

Vandaar dus nogmaals ons ongenoegen per emailbericht.

Wij hebben in september bij jullie verzocht om een loodgieter voor een lekkage in onze dakgoot. Ik had toen al aangegeven dat het een verhuurde woning betrof en dat ik graag een half uur van tevoren gebeld wilde worden zodat ik op tijd op de locatie kon zijn. Dit is niet gebeurd, waardoor de loodgieter een half uur voor een gesloten deur heeft gestaan. Deze tijd is wel in rekening gebracht. Vervolgens heeft hij op ons verzoek de dakgoot nagekeken, hier bleek niets aan de hand te zijn. Er moesten 2 dakpannen vervangen worden. gezien het feit dat deze verbouwing in een straks schema was gepland, heb ik de loodgieter gevraag of hiermee de lekkage zeker was verholpen, daar kon ik volgens hem voor 99,9% vanuit gaan en derhalve de planning aanhouden.

De volgende dag regende het binnen, dus hebben wij opnieuw de loodgieter gebeld. Hij gaf de volgende reactie: ‘Oh! dan weet ik wel wat het is!’, terwijl wij er na het eerste bezoek vanuit mochten gaan dat het verholpen was. Wij hebben dus voor niets de bouwdroger gehuurd en vervolgens de timmerman en stukadoor af kunnen bellen met de nodige kosten van dien.

De loodgieter is opnieuw komen kijken, en is welgeteld 10 minuten op de locatie geweest. Wij krijgen hiervoor een rekening van anderhalf uur (wij gingen ervan uit dat de 1,5 uit tijdseenheden van een kwartier bestond en derhalve de tijd een klein halfuurtje betrof. Achteraf blijkt dat er meer dan één uur voorrijkosten zijn gerekend (!). Deze tijd had uiteraard vooraf kenbaar gemaakt moeten worden. Dat is bij beide bezoeken niet gebeurd. De loodgieter gaf aan dat het hele dak moest worden hersteld om deze lekkage te verhelpen. De lekkage zou van een ander gedeelte van het dak komen. Hiervoor zou een hoogwerker moeten komen en twee man om dit te herstellen. We hebben hiervoor een schatting van hem gekregen van €1500-2000.

Gezien dit hoge bedrag, en de onteveredenheid over de eerste poging, hebben wij eveneens een andere loodgieter laten komen. Een eenpitter met schappelijke tarieven. En wat blijkt? De lekkage zat wel degelkijk in de dakgoot en bijzonder duidelijk te zien. Deze loodgieter gaf ook aan dat het gezien de lekkageschade voor een ieder duidelijk zou kunnen zijn dat de lekkage zijn oorsprong in de dakgoot heeft. Hij had het dan ook binnen 15 minuten hersteld.

Volledigheidshalve hebben wij hiervan een filmpje laten maken, zodat jullie op de hoogte zijn van de daadwerkelijke lekkage. Zie hiervoor de bijlage.

Als een eenpitter deze lekkage binnen 5 minuten heeft gevonden en in 15 minuten heeft hersteld, kan deze gang van zaken van een bedrijf zo groot als Van Genabeek niet juist zijn.

Gezien het feit dat er tot tweemaal toe een foutieve herstelpoging is gedaan, voorrijkosten van meer dan een uur (!) zijn gerekend, niet conform afspraak is gebeld alvorens op locatie te komen, de belachelijke gang van zaken op het moment dat wij meerdere malen telefonisch om uitleg vragen gaan wij deze facturen NIET betalen.

Uiteraard zijn wij wel tot nadere toelichting bereid,

Groetend,

Verminderen van de factuur.

Alle klachten die gemeld zijn door Mdebeer