Klacht: Geen reactie op restitutieverzoek

op 30 november 2016 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Op 23 oktober zouden wij rond 10:00u vanaf Eindhoven met RyanAir naar Ibiza vliegen. Vanwege mist in Eindhoven was de vlucht echter vertraagd. Reizigers van de overige luchtvaartmaatschappijen werden regelmatig geïnformeerd over de status van hun vlucht, door RyanAir is niet één mededeling gedaan. Vanaf 11:45u kwam het vliegverkeer weer op gang en alle vluchten die niet waren uitgeweken stegen om de beurt op. Ook een vlucht van Transavia naar Ibiza die oorspronkelijk om 12u gepland was, kon met enige vertraging gewoon vertrekken. Van de kant van RyanAir bleef het stil. Uiteindelijk zijn we om 16u vertrokken en waren we dus één van de drie geplande vakantiedagen kwijt.

Bij minimaal drie uur vertraging, anders dan door overmacht, kan een verzoek tot restitutie worden ingediend bij RyanAir. Aangezien het vliegverkeer vanaf 11:45u weer functioneerde, hebben wij daar een beroep op gedaan. Meer dan een ontvangstbevestiging van onze klacht krijgen we echter niet. Het wordt ons ook vrijwel onmogelijk gemaakt in contact te komen met RyanAir, de tactiek is kennelijk om het zo lastig mogelijk te maken waardoor mensen uiteindelijk maar van hun klacht en restitutieverzoek afzien.

Wij vinden dat we recht hebben op een financiële vergoeding, zoalsRyanAir zelf op de site aangeeft en verwachten een positieve reactie op ons schrijven.

Wanneer wij financieel gecompenseerd worden voor de opgelopen vertraging nadat de mist niet langer als oorzaak kon worden aangemerkt. Aangezien de vluchten van alle andere maatschappijen vanaf 11:45u konden vertrekken, zijn wij benadeeld door voor RyanAir te kiezen. Dat heeft een extra vertraging van ruim 4 uur opgeleverd en daar hoort een restitutie bij, hetgeen RyanAir op de eigen site ook aangeeft.

3 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

1 dag geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door nhustings