Klacht: Geen reactie op afhandelen vergoeding vlucht vertraging

op 15 mei 2016 over Thomas Cook in de categorie Online Reisbureaus

We hebben op 6 maart een vlucht gehad naar Antalya. Aankomst was gepland om 10:55 uur en we zijn geland om 13:45 uur. Hierdoor hadden we geen directe aansluiting van onze trancefer naar Alanya en zijn 5 uur later dan gepland op onze eindbestemming aangekomen. Het was de vlucht HQ882 van 6 maart 2016 en ons reserveringsnummer is 8563149.
Als ik met dit nummer probeer het klachtenformulier in te vullen lukt dit niet omdat er een cijfer ontbreekt. Na diverse mails met de service van Thoma Cook heb ik nog steeds geen bericht ontvangen dat er een dossier is aangemaakt. Ik heb ook al getelefoneerd met de kantenservice en mijn mails zijn volgens hun wel aangekomen.

Volgens de europesche richtlijnen over de vergoeding voor vertragingen heb ik recht op 2X€400 schadevergoeding. Als Thomas cook zich aan deze regels houd en het bedrag van €800 over heeft gemaakt op rekening nummer NL30SNSB0901315567 bic SNSBNL2A ben ik bijna tevreden. Een welgemeend excuus voor de slechte afhandeling of een extra vergoeding om dit te compenseren zou ook mijn vertrouwen in Thomas cook weer een beetje opkrikken. Ik snap dat er enige vertraging kan zijn door de aanslagen in Brussel maar de afhandeling laat al bijna 3 maanden o zich wachten.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Thomas Cook over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Thomas Cook in behandeling genomen

Bericht van Thomas Cook

8 maanden geleden - Geachte heer Van der Mullen, Wij hebben vandaag telefonisch contact met u opgenomen betreffende de klacht op Klacht.nl. U geeft aan een vluchtvertraging te hebben gehad op 6 maart waardoor u de directe transfer naar uw accommodatie heeft gemist. Na overleg met u, blijkt dat u bij Thomas Cook Belgie heeft geboekt. U heeft de klacht geplaatst op Thomas Cook Nederland. Wij zijn Thomas Cook Nederland en kunnen helaas geen klacht afhandelen van een boeking die via Thomas Cook Belgie gemaakt is. Zoals telefonisch afgesproken hebben wij uw klacht per email doorgezonden naar Thomas Cook Belgie en hen verzocht dit direct met u op te nemen. Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn. Met vriendelijke groet, Thomas Cook Nederland

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Thomas Cook een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Thomas Cook

Heeft op 15 mei 2016 om 16:37 geantwoord

Geachte heer Van der Mullen,

Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn.

Thomas Cook Nederland

Heeft op 16 mei 2016 om 07:00 geantwoord

Dit is geen oplossing maar een doorverwijzing. Misschien dat het uiteindelijk wel opgelost gaat worden, maar hier is het dus niet mee opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door kargicak