Klacht: geen pakketpolis maar sommenpolis

op 17 juli 2019 over Yarden in de categorie Verzekering

In 1994 een som geld gestort op Yarden. Dus niet maandelijks maar een som ineens. Daarvoor zou ik bij overlijden een bedrag ontvangen van ruim €. 2300,00 en ca 1.500,00 bonus. Ruim €. 3.800,00. Nu staat in de brief van Yarden dat ik ga ontvangen ca. €. 3.200,00. Dit omdat de diverse onderdelen van het pakket in de loop der jaren zoveel duurder is geworden.
Ik heb echter geen pakket bij hen afgesloten maar een garantie van een som ineens bij overlijden. Niets geen pakket aldus, dus ook niets te maken met het duurder worden van diverse onderdelen van een pakketpolis.
De uitkering van ca. €. 3.800,00 gebruiken bij een NOG samen te stellen pakket indien ik de crematie door ons laat verzorgen. Dit bedrag zal niet toereikend zijn want bij het opstellen van het pakket zal ik de alsdan geldende marktconforme prijzen moeten betalen van het samengestelde pakket.
Heb Yarden een mail gestuurd dat ik absoluut niet akkoord ga met een lagere uitkering dan in mijn polis staat. Zij beantwoorden geen mail laat staan dat zij telefonisch bereikbaar zijn.
In mijn geval niets te maken met gestegen pakketkosten dus begrijp er niets van.

gewoon uitbetalen wat in de polis staat.

Alle klachten die gemeld zijn door pedro714