Klacht: geen oplossing mogelijk

op 20 juli 2012 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

beste,
op 24-6-2012 viel bij ons ineens het beeld weg, Dit was op zondag dus volgenden dag gelijk gebelt. Tuner gereset met een medewerker van cd dit was niet de oplossing en werd mij belooft dat er terug gebeld zou worden dit moet nu nog gebeuren. Vervolgens bijna 40,- aan extra belkosten verder is inmiddels 2 keer mijn tuner omgeruild en wat zoals ik zelf al meerderen malen had aangegeven niet het probleem was, Omdat hij aangaf dat hij geen signaal had dus lijkt het mij logisch dat er iets bij de schotel def is. Maar volgens allen inmiddels mischien wel 30 medewerkers van de klanten(service) is dit een volkomen idioot idee van mij dus voor de tweede keer gewoon weer de tuner omruilen en weer geen oplossing. Weer bellen weer doorverbinden en ga zo maar door zelfs door cd 2 keer de verbinding verbroken en ik moest niet zo lopen doorzagen werd er gezegd vreemd verhaal als je vraagt om een oplossing en dan van een klanten(service) te horen krijgt dat je niet zo moet lopen doorzagen. Vervolgens komt er uiteindelijk op 6-7-12 een monteur die op het heldere idee komt dat het toch wel eens in de schotel zou kunnen zitten daar wat vervangen en ja hoor hij doet het weer. Moet wel even 70,- betalen omdat de apparatuur die ik van hun in bruikleen heb defect is ook zeer vreemd. Vervolgens valt de inmiddels 3e tuner van cd minimaal 1 keer per dag uit of loopt vast ik betaal bijna 50,- in de maand om alles te kunnen zien en vervolgens boren ze je de EK finale/wedstrijden en de TT + twee weken geen beeld door je neus en daar moet je het maar mee doen. Ik ben inmiddels zo klaar met dit bedrijf maja als ik dit aangeef kan ik opzeggen. Maar moet ik nog wel even betalen tot mijn contract afloopt toch raar dat een bedrijf wat totaal geen service leverd en geen nomaal beeld kan leveren aan zijn klanten mensen toch nog aan een contract durft te houden dit kun je toch niet verkopen als bedrijf zijnde.

vergoeding voor bel kosten geen monteurskosten van 70,- en een kostenloze ontbinding van het contract

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 27 augustus 2012 om 10:32 geantwoord

Beste,

Wij willen u wijzen op onze Algemene Voorwaarden punt F39. waarin het volgende staat:
" Indien de installatie wel door of vanwege CanalDigitaal wordt uitgevoerd wordt
deze conform afzonderlijk geldende installatievoorwaarden uitgevoerd. De
installatie wordt werkend opgeleverd door de monteur. De Klant is in dat geval
niet gerechtigd zelf wijzigingen in de Ontvangstapparatuur en/of installatie aan
te brengen of deze te verplaatsen, dan wel deze door anderen dan CanalDigitaal
te laten aanbrengen of te laten verplaatsen, behoudens met instemming van
CanalDigitaal. De Klant kan gebruik maken van de telefonische servicedesk
van CanalDigitaal voor Klanten. In het geval een probleem met de installatie
of Ontvangstapparatuur niet telefonisch opgelost kan worden dan kan de Klant
tegen betaling van een door CanalDigitaal te bepalen vergoeding gebruik
maken een servicemonteur van CanalDigitaal die het probleem ter plekke
zal proberen op te lossen. De kosten voor de servicemonteur worden niet in
rekening gebracht als:
• het probleem werd veroorzaakt door een foutieve installatie door de
CanalDigitaal monteur;
• het probleem werd veroorzaakt door een fabrieksfout aan de
Ontvangstapparatuur."

Uit bovenstaande blijkt dat u op de reguliere wijze de kosten voor het langskomen van de monteur dient te voldoen.

Daarnaast geeft u aan dat u per direct uw contract wilt laten ontbinden.
Wij kunnen hierbij niet aan uw verzoek voldoen. U geeft aan problemen te ervaren met 1 van uw satellietontvangers.
Hiervoor willen wij verzoeken om contact op te nemen met ons klantenservice telefoonnummer 0900-9323 (15ct per minuut). Als u hierbij het merk van de ontvanger vermeld dan kunnen zij een stappenplan met u volgen om reeds weer beeld te ontvangen.

Webcare Team CanalDigitaal

Alle klachten die gemeld zijn door kauwenbergh