Klacht: Geen hulp en geen service bij Telfort pakket met internet en interactieve TV

op 09 mei 2017 over Telfort in de categorie Mobiele Telefonie

Beste,

Ik had het liever op een andere manier opgelost maar helaas is dit niet mogelijk door de (zeer) slechte communicatie en het niet nakomen van afspraken. Hieronder kunt u precies lezen wanneer ik contact gehad heb en wat er aan gedaan is.

In februari hebben we voor het eerste contact gehad, ik heb toen met de klantenservice gebeld over de verhuizing en wijziging in het pakket. Mijn vriendin had namelijk al Telfort en dit wilden we graag meenemen naar het nieuwe adres. Alle gegevens doorgestuurd en de verhuizing in gang gezet.

Ongeveer twee weken later heb ik contact opgenomen met Reggefiber om een afspraak voor het aanleggen van glasvezel. Een week daarna zijn medewerkers van Reggefiber langs geweest om tot de ontdekking te komen dat er nog geen glasvezel ligt. Hiervoor zijn ze bij onze onderburen geweest maar zij waren om dat moment niet thuis.
Ik heb toen zelf afspraken moeten maken met onze buren over wanneer zij thuis waren om een glasvezel kabel bij hun door te trekken naar onze woning. Deze buren zijn altijd pas na 18:00 uur thuis vanwege het werk. Uiteindelijk heb ik het nummer van de aannemer en onderaannemer gekregen uit Emmen. Zij kunnen op dat tijdstip niet meer langs komen omdat het bedrijf dan gesloten is.

Inmiddels zijn we alweer 4/5 weken verder omdat Telfort bij ELKE afspraak vijf werkdagen de tijd heeft om te reageren. Begrijpelijk, maar dat het letterlijk bij elke afspraak vijf werkdagen en langer duurt gaat erg veel tijd in beslag nemen.

Uiteindelijk is het duidelijk geworden dat glasvezel geen optie was door onder andere een aannemer die dan niet beschikbaar is en buren die niet thuis zijn. Erg vervelend en dus toch niet wat ons ten eerste beloofd was, maar door al deze rompslomp maar gekozen voor de standaard ADSL verbinding.

Je raad het al, Telfort heeft weer 5 werkdagen. Na 5 werkdagen geen gehoor, weer bellen en na 5 werkdagen neemt de technische dienst contact met jullie op. En wederom weer niks gehoord, inmiddels alweer bijna drie weken verder en nog steeds geen oplossing. Maar weer bellen met de klantenservice wat inmiddels als een straf begint te voelen. Ik krijg nu te horen dat de technische dienst een week bezig is geweest om de diensten te activeren op het oude adres. SERIEUS?
Uiteindelijk contact met de technische dienst en voor het eerste dat er eerst duidelijke stappen worden gezet en ik daadwerkelijk gehoord word. Deze medewerker weet mij te vertellen dat Telfort geen diensten kan leveren op mijn nieuwe adres. Hij adviseerde mij om eens contact op te nemen met Ziggo en echt letterlijk 3 dagen later waren wij online en was alles geregeld.

Eindelijk internet en TV, dus maar weer met Telfort bellen dat wij het contract willen beëindigen. Helaas vallen we buiten de maand opzegtermijn, dus kunnen we het niet meer zo annuleren. Terwijl op de website gewoon als einddatum 5 juli 2016 staat? Nou hebben wij nog geen enkel moment gebruik kunnen maken van de diensten van Telfort dus vind ik dat nogal vreemd. Ook was er ook nog geen verbinding aanwezig voor Telfort om ons de bestelde diensten te leveren.

Hier begint het tweede deel van het ‘Kastje naar de muur met Telfort’. Omdat we dus buiten de maand zitten moet het naar een speciale afdeling die hier naar gaat kijken. 1,2,3,4 en 5 werkdagen later, geen telefoon. Verassend! Weer bellen met de klantenservice, en deze mevrouw ging er even speciale aandacht geven en goed aangeven dat ons probleem snel opgelost moest worden. Kijk dat is nou eens duidelijke taal waar je wat aan hebt, maar helaas 5 werkdagen later nog geen telefoon.

Inmiddels kan ik het Telfort nummer dromen en hoeft de medewerker niet eens meer een vraag te stellen. Ik ken de hele procedure, geef gelijk mijn postcode en vraag ze naar de laatste log te kijken. Deze medewerker komt met de mededeling dat het doorgestuurd moet worden naar het hoofdkantoor en dat zij binnen 5 werkdagen contact met ons opnemen.

Inmiddels zijn we twee weken verder en hebben we natuurlijk nog steeds niks gehoord. Het lijkt wel of ik een verkeerde interpretatie heb van werkdagen maar navraag bij familie en vrienden geeft mij de bevestiging dat het toch echt werkdagen zijn.

Een heel ellendig verhaal waardoor ik het zo zat ben om wederom te bellen, omdat ik weet dat er toch niks mee gedaan zal worden. Hopelijk bereik ik jullie wel via deze manier en gaan jullie ook daadwerkelijk met oplossingen komen. Deze situatie loopt dus al sinds 20 februari en inmiddels zijn we al een aantal weken tevreden klant van Ziggo. Wat er nu nog rest is dat deze zaak nu eindelijk eens opgepakt gaat worden en dat jullie de klant eens serieus gaan nemen. Zelfs Reggefiber heeft laatst nog gebeld om de grondplaat te installeren, terwijl wij al meerdere keren hebben aangegeven dat wij dit willen annuleren. Wat zijn jullie toch in godsnaam aan het doen daar?
Tijdens al het bovenstaande hebben wij gewoon moeten betalen voor het abonnement bij Telfort. Er is ons meerdere malen beloofd dat wij dit geld terug zouden krijgen. Ik zie het abonnementsgeld vanaf februari dan ook graag teruggestort op de rekening. Daarnaast wil ik het abonnement graag per direct ontbinden, maar dat lijkt me wel vrij duidelijk.

Als laatste hoop ik echt dat jullie wat met deze feedback gaan doen. Ik ben dus al 11 weken bezig om de diensten van Telfort te krijgen. Ik denk dat ik inmiddels al 15 keer heb gebeld maar helaas is er nog steeds geen oplossing mogelijk? Waar het bij Ziggo 3 dagen duurt om alles te regelen zitten we nu nog bij Telfort met een contract die we blijkbaar niet op kunnen zeggen.

Zoals eerder beschreven compensatie voor de afgelopen maanden waarbij we geen toegang hadden tot de diensten.

Ten tweede directe ontbinding van het contract.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Telfort

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Telfort nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dudel