Klacht: Geen herroepingrecht?

op 15 oktober 2016 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Beste Wendy,

Onze oprechte excuses voor onze late reactie. Het is helaas niet mogelijk om aanspraak te maken op het herroepingsrecht. Deze is namelijk niet van toepassing op vrijetijdsarrangementen. Voor alle duidelijkheid, wij gaan niet akkoord met jouw voorstel.

Leandro

T: 020 – 760 50 70

Op 27-09-2016 ontvingen wij je bericht:

Beste Leandro,

Ik wil geen gebruik maken van de ruilveiling, maar wens de gewonnen veiling te herroepen en het bedrag terug op mijn rekening gestort te krijgen. Wel wil ik u bedanken voor het aanbod en ik blijf graag klant wanneer we het voor nu op deze wijze kunnen oplossen.

Graag uw spoedige reactie.

Hartelijke groet,

Wendy van Leusden

From: klantenservice@vakantieveilingen.nl
To: wleusden@hotmail.com
Date: Tue, 27 Sep 2016 11:15:41 +0200
Subject: RE: herroeping gewonnen veiling Blue Sea Le Printemps [#1258004]

Beste Wendy,

Wat jammer om te lezen dat jij je verblijf in Marrakech wilt afzeggen. We zijn hartstikke blij met jou als klant. Het klopt dat we normaliter geen reizen annuleren. In dit geval willen we je graag tegemoet komen door je een ruilveiling aan te bieden.
Er zitten een aantal voorwaarden aan het winnen van een ruilveiling:
– De nieuwe veiling moet voor het zelfde bedrag gewonnen zijn als de oude veiling (waar je geen gebruik van wilt maken).
– De nieuwe veiling mag geen product/ gebruiksvoorwerp zijn.
– Je mag het gewonnen bedrag eventueel verspreiden over 2 of 3 nieuwe veilingen.
– De afspraak is 5 dagen geldig (gaat vandaag in), win je na deze 5 dagen een andere veiling? Dan is de afspraak verlopen en kun je hier geen gebruik meer van maken.

Heb je een nieuwe veiling gewonnen? Neem dan even telefonisch contact op met de klantenservice, dan annuleren wij de Marrakech veiling. Let op, je moet de nieuwe veiling wel eerst betalen, na betaling gaan wij het bedrag van de oude veiling annuleren en aan je terugstorten.

Is er nog iets onduidelijk? Dan horen we dat graag.

Leandro

T: 020 – 760 50 70

Beste vakantieveilingen,

Volgens de berichten kan ik gewoon gebruik maken van het herroepingsrecht wanneer ik het gewonnen vrijetijdsarrangement niet heb geboekt. Zie ook bijgevoegde link: http://consumentenjurist.nl/varia/nieuws/vakantieveilingen.nl-schikt-in-zaak-over-herroepingsrecht/

Ik wil u vragen om te reageren in volgens art. x heeft u geen recht op, zodat ik dit kan laten toetsen bij een juridisch adviseur!

Wellicht kan een journalist duidelijkheid scheppen in dit grijze gebied in de media, want ik begrijp dat heel wat consument hier met u over in conclaaf zijn. Bij voorbaat dank!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vakantieveilingen.nl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 23 oktober 2016 om 16:16 geantwoord

Beste heer / mevrouw,

Wij hebben de link bekeken. Wij kunnen u berichten dat VakantieVeilingen wel op de juiste manier handeld, zoals vermeld in de algemene voorwaarden zie hiervoor onze algemene voorwaarden Artikel 5.1a en b.

5. Annuleren, bedenktermijn niet van toepassing

1. Wanneer je het winnende bod hebt uitgebracht en dat bod op de veilingsite wordt aanvaard, kan de in dat kader totstandgekomen overeenkomst (transactie) NIET geannuleerd of herroepen worden. Dat geldt ook voor aanbod met een vaste prijs. De bedenktermijn van 14 dagen voor een consument om af te zien van de ontstane overeenkomst is niet van toepassing:

Vrije tijd en accommodatie

a) Er geldt geen herroepingsrecht voor al het veilingaanbod onder de categorieën ‘Avondje uit’, ‘Dagje weg’, ‘Beauty’, ‘Hotels’, ‘Restaurants’, ‘Bungalowparken’ en ‘Vakanties’. Dit aanbod betreft diensten voor logies, catering en/of vrijetijdsbesteding die je alleen op een bepaalde datum of binnen een bepaalde periode kunt afnemen. De aanbieder heeft daarvoor capaciteit gereserveerd. In deze gevallen heb je dan ook geen recht van ontbinding (conform artikel 6:230p sub e BW).

Reizen

b) Voor veilingaanbod onder ‘Vakanties’ dat bestaat uit een pakketreis: een combinatie van vervoer, verblijf en/of excursie of andere toeristische dienst, geldt ook geen herroepingsrecht (conform artikel 6:230h lid 2 sub h BW). Je kunt tot zeven dagen voor vertrek een ander in de plaats stellen van jou en de reis overdragen aan iemand anders. De aanbieder kan voor die wijziging kosten rekenen, die komen dan voor jouw rekening. Ook bij het annuleren van de pakketreis is de totale reissom verschuldigd, de reissom geldt dan als schadevergoeding. De pakketreis kan alleen kosteloos worden geannuleerd als er iets gebeurt waar je niets aan kan doen, bijvoorbeeld als het te onveilig is op de vakantiebestemming en daarvoor een negatief reisadvies van de Nederlandse overheid geldt. Hierbij geldt als voorwaarde dat je dit nog niet kon weten toen je meebood op de pakketreis op de veilingsite.

Vakantieveilingen beoordeelt elke klacht individueel. Mocht u het hier alsnog niet mee eens zijn, dan bent u vrij om verdere stappen te ondernemen.

Diana
Veiling adviseur VakantieVeilingen

Alle klachten die gemeld zijn door WendyVakantieveilingen