Klacht: Geen geld terug na declaratie kapotte koffers en vermissing koffer.

op 16 oktober 2016 over Alitalia in de categorie Vliegmaatschappij

In augustus zijn we met Alitalia van Schiphol via Rome naar Palermo gevlogen.
Daar aangekomen bleek het koffer van mijn dochter te missen. Alles zat in haar koffer. Behalve de kleding die ze droeg had ze niks. We hebben dingen moeten kopen voor ongeveer 120 euro. Uiteindelijk kwam het koffer op de derde dag. Ik heb nog gemaild via facebook over de gemaakte kosten. Dat was geen enkel probleem. Die kon ik declareren. Bij thuiskomst op Schiphol miste het koffer van mijn zoon. Weer melding van gedaan, 1 1/2 in de rij gestaan. Daarna naar de auto. Bleek op de parkeerplaats dat 2 koffers defect waren. Een koffer dat voor de eerste keer was gebruikt en een iets ouder koffer. Ook bij de declaratie gedaan. Antwoord van Alitalia. De gemaakt kosten van de vermissing van het koffer hadden we binnen 21 dagen moeten doen. Dat gaat moeilijk als je op vakantie bent. Ik heb het nog gevraagd via facebook. Ik kon het gewoon declareren met bonnetjes. Werd niet vermeld dat dat binnen 21 dagen moest. Wat betreft de kapotte koffers. Dat hadden we dus op Schiphol moetem melden.
200 euro armer, incl de koffers, en geen cent terug van Alitalia.

Als we de gemaakte kosten die we hebben gemaakt vanwege de vermissing van het koffer, en de kosten van de 2 defecte kosten retour krijgen.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Alitalia

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Alitalia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door deewee