Klacht: geen bevestiging van de looptijd van het abonnement

op 07 september 2018 over Volkskrant in de categorie Kranten - Landelijk

Ik heb nu ongeveer een jaar De Volkskrant in een abonnement van € 26,- per maand: iedere dag de papieren en digitale krant. Ik wil nu graag een goedkoper abonnement en de papieren krant minder dagen per week.Na contact met de klantenservice en diverse andere afdelingen bleek dat ik een abonnement voor 36 maanden heb afgesloten. Ik was me daar absoluut niet van bewust en kan me ook absoluut niet voorstellen dat ik een verbintenis voor zo’n lange looptijd ben aangegaan. Echter, bewijs voor deze afspraak kon men mij bij de Volkskrant niet geven. In de bevestigingsmail die ik indertijd kreeg, wordt de looptijd niet vermeld.

De klantensevice heeft met mij onderhandeld over een andere abonnementsvorm. Dat zou in praktijk slechts een paar euro per maand schelen. Maar wat nu een principiële kwestie is geworden - die looptijd van 36 maanden - blijft onaangeroerd liggen. In het uiterste geval zou ik akkoord kunnen gaan met nog één extra jaar als abonnee onder de huidige condities. Dan zou de looptijd dus 2 jaar worden.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Volkskrant

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Volkskrant nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ECJS