Klacht: Geen bestelling in account

Fasiaroy op 28 augustus 2021 over https://dutchgp.com/ in de categorie Kaartenverkoop

Mijn Klacht
Wij hebben in 2019 kaarten besteld en betaald voor de GP in Zandvoort, helaas door corona is de GP uitgesteld tot 2021. Zoals iedereen weet mogen er nu maar 2/3 van de verkochte kaarten aanwezig zijn op het GP event, helaas na veel communicatie via sociaal media en Whatsapp uiteindelijk te horen gekregen dat wij helaas bij de 1/3 horen die niet mogen komen. In eerste instantie zou iedereen een mail van de organisatie ontvangen of je wel of niet mocht komen, deze mail nooit mogen ontvangen en hierover contact opgenomen met de organisatie. Hier te horen gekregen via Whatsapp dat we zomaar van de mailinglijst waren verwijderd en daarom geen mail hebben ontvangen, wel werd ons dus via Whatsapp medegedeeld dat wij dit jaar niet tot de gelukkige horen en de kaarten voor volgend jaar kunnen gebruiken of een refund van de bestelling kunnen aanvragen. We zouden op 23-08-2021 weer kunnen inloggen op My-dpg-account, via dutchgp.com. Helaas niet in kunnen loggen maar een dag later wel, tot onze verbazing staat er dus geen bestelling in onze account. Weer contact opgenomen via de enige weg waar af en toe reactie komt ( via Whatsapp ) want via mail of Social media geen reacties, krijgen we te horen dat er meerdere mensen dit probleem hebben en dat ze deze week proberen op te lossen. Inmiddels is het vrijdagmiddag 17:00 uur en nog totaal niks aan mail ontvangen, ook niet via Whatsapp en als we inloggen staat er nog steeds geen bestelling op onze account. Wij hadden graag bij de eerste Dutch GP na 36 jaar willen zijn, maar helaas door corona regels uitgeloot dit vinden wij geen probleem. Maar dat de communicatie zo slecht verloopt en dat er nog steeds geen reactie is en geen bestelling in onze account vind ik het ergste. Wij hebben in Juli 2019 een bedrag van 1274,99 euro betaald, en ik krijg nou het idee dat we dat geld veel beter aan andere dingen konden besteden. Wanneer kunnen wij weer beschikken over onze bestelling en wanneer is er een mogelijkheid de refund aan te vragen.

Gewenste Oplossing
De oplossing die wij het liefst zouden willen is op zondag 05-09-2021 bij de GP aanwezig te zijn, ook omdat er nog overal kaarten worden weggegeven via acties. Artiesten vragen ze om gratis op te laten treden met als vergoeding VIP tickets, terwijl er dus 1/3 van de mensen die kaarten hebben gekocht en betaald niet mogen komen. Ook zie ik via hun eigen resell platform dat er nog diverse kaarten worden aangeboden ( door mensen die niet kunnen of niet meer willen) voor de race op zondag. Waarom deze kaarten niet doorschuiven naar mensen die zijn uitgeloot om niet te komen, of deze mensen in ieder geval een kans te geven deze kaarten alsnog te kopen. Helaas heb ik niet deze financiële mogelijkheden omdat wij dus geen refund nog hebben kunnen doen. Dus graag in ieder geval op onze account onze bestelling weer terug die wij in 2019 gedaan hebben en ook betaald hebben in 2019. We zijn nu 2 jaar verder en hebben nu niks meer.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over https://dutchgp.com/ nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Fasiaroy

1 jaar geleden - Vandaag weer een reactie mogen ontvangen van de ticket verkoper, via Whatsapp want op mails word nog steeds niet gereageerd. Dit was hun bericht : Het klopt dat je tickets niet kan inzien. Wanneer je uitgeloot wordt, worden de tickets uit het systeem gehaald. Dit om te voorkomen dat mensen toch nog gauw de tickets proberen te personaliseren. Dat gaat niet, want de capaciteit van het evenement is ingeperkt. Heel vervelend dat de mail niet ontvangen is. Mocht je een refund willen aanvragen, dan kan dat via ons. Dan zal ik ervoor zorgen dat dat bijgehouden wordt. Mocht je de tickets mee willen nemen naar volgend jaar, dan hoef je verder niets te laten weten en dan gaan we er van uit dat ze mee worden genomen. Ik begrijp heel goed dat het teleurstellend is en dat het vreemd en vervelend is dat je de mail niet ontvangen hebt. Daarom zal ik deze zo nog naar je toesturen zodat je de informatie kan nalezen. De tickets zijn uit de MyDGP omgeving gehaald van degene die uitgeloot zijn, anders zouden mensen daar nog iets mee kunnen proberen en dat is niet de bedoeling. Als je de tickets mee wil nemen naar volgend jaar, dan komen ze weer terug in de omgeving over een tijdje. Ik heb gelezen dat je een refund wil, dus dat heb ik op de lijst gezet. Voor het eind van september heb je het geld weer terug staan op de rekening waar destijds mee betaald is.!! Ik heb dus meteen aangegeven dat er op deze manier niks van klopt ( mensen die uitgeloot zijn om niet te komen hebben volgens de organisatie vanaf 23-8-2021 tot 16-9-2021 de kans de kaarten te behouden of een refund aan te vragen) Je kan dus nooit een refund aanvragen via de My-dpg-account omgeving en je mag maar hopen dat de bestelling er weer voor 16-9-2021 weer in staat. Anders kan j dus alleen volgens jaar naar de GP. Dus mensen met hetzelfde probleem de beste manier om contact op te nemen is via Whatsapp op nummer 31 76 201 2630 daar heb je de meeste kans op een reactie, en daar kan je nu als het goed is ook een refund aanvragen.

Alle klachten die gemeld zijn door Fasiaroy