Klacht: Geen bereik. Klacht wordt niet adequaat op gereageerd

op 11 juli 2016 over KPN Mobiel in de categorie Mobiele Telefonie

Op 10 juni 2016 heb ik voor het eerst contact gehad met de klantenservice van KPN, omdat ik niet fatsoenlijk kan bellen in mijn directe omgeving. Het bereik in mijn straat is nihil. Telefoongesprekken worden, zowel binnen als buiten, afgebroken, zijn niet verstaanbaar of komen niet tot stand. Dit in tegenstelling tot dat wat de dekkingskaart aangeeft. SIM-kaart in andere telefoon had ik al geprobeerd voordat ik contact had met de klantenservice. Ook verschillende mensen gecheckt die ook KPN hebben. Ook zij hebben hier geen verbinding. Ik werk aan huis en gebruik mijn mobiel ook veel zakelijk. Ik ervaar het als een behoorlijk probleem dat de verbinding niet aan de verwachting voldoet. Inmiddels heb ik op 10 juni, 24 juni (2x), 4 juli en 11 juli telefonisch contact gehad met de klantenservice (plus nog mailcontact met klachtenafdeling) en ik ben geen steek verder. Ook heb ik eerder het gevoel dat ik afgewimpeld wordt dan dat ik geholpen wordt. KPN beloofde mij bij aansluiting (en nog steeds) \”Landelijke 4G-dekking dus altijd en overal razendsnel online.\” Deze belofte strookt niet met de werkelijkheid. In mijn eigen straat heb ik nergens 4G-verbinding, sterker nog ik kan niet eens fatsoenlijk bellen. Het voelt alsof ik teruggegaan ben naar 1996 in plaats van 2016.

Op 4 juli werd mij verteld dat de technische dienst er verder naar zou gaan kijken en dat ik op 11 juli weer moest bellen en naar de afdeling SDS vragen. Keurig een week gewacht. Vandaag gebeld en doorverbonden, maar bij de klachtenafdeling is niets bekend. Moet opnieuw een aanvraag en weer 5 werkdagen wachten. Als ik aangeef dat ik al een maand wacht en ondertussen bijna niet kan bellen, wordt me gemeld dat het druk is. Weer dagen wachten, zonder een duidelijke oplossing in het vooruitzicht. Na iedere keer weer hetzelfde verhaal te moeten vertellen ben ik er nu wel een beetje klaar mee…

Ik wil het abonnement beëindigen, maar ga niet akkoord met de nu geboden oplossing waarbij ik het volledige abonnementsgeld over de resterende 20 maanden moet betalen. Dat voelt als een boete die ik moet betalen omdat KPN niet in staat is om voor goed bereik in mijn straat te zorgen. Mijn voorstel is dat ik de resterende kosten van het telefoontoestel betaal, maar dat ik verder vrij ben om over te stappen op een aanbieder die wel bereik biedt in mijn directe omgeving.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN Mobiel

Reactie van de melder van de klacht Ard Huizinga

1 jaar geleden - Deze klacht is uiteindelijk door KPN Mobiel naar tevredenheid opgelost.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN Mobiel nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ard Huizinga