Klacht: geen beeld met schotel

op 23 juni 2016 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

geen beeld met schotel test beeld is goed maar kan daarna geen zenders krijgen en hd activeren gaat ook niet.kun je mij de gegevens daarvan stuuren en de zenders lijst van hd televisie

ik ben te vredede wanneer dit is opgelost want elke maand betalen en geen tv is toch ook niet plezierig voor mij

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 23 juni 2016 om 18:29 geantwoord

Geachte heer de Wit,

Wat betreurenswaardig dat u geen televisie kunt kijken in HD kwaliteit.
Ons testkanaal (14) zit op de Astra 1 satelliet, waar geen Nederlandse zenders in HD kwaliteit op worden uitgezonden.

De Nederlandse HD kanalen zitten allemaal op de Astra 3 satelliet (23,5 graden oost) en het vrij te ontvangen controlekanaal hiervan is 'tv oost' (kanaal 77).

Om signaal te verkrijgen op de Astra 3, zult u gebruik moeten maken van een HD geschikte decoder, alsmede een dubbele kop op uw schotel.
Wanneer u beide heeft, maar op kanaal 77 geen beeld ziet, zult u vermoedelijk de uitrichting van de schotel moeten optimaliseren.

Uiteraard zou er ook telefonisch hulp geboden kunnen worden bij deze situatie, als u er niet uit zou komen.
Graag ontvang ik van u een gewenst tijdstip waarop ik u zou kunnen bereiken.

Met vriendelijke groeten,

Alexander
Webcare CanalDigitaal.

Alle klachten die gemeld zijn door acjdewit