Klacht: Geen Airpods maar wel 200 euro armer

op 19 maart 2021 over Gsm Repair XL in de categorie Internetshops - Mobiele telefoons

Ik heb op 2 november 2020 Airpods besteld bij GSM repair XL. Bij aankomst op 6 november blijken deze defect. De webshop is telefonisch niet bereikbaar, er wordt gevraagd een sms of mail te sturen. Ik krijg vervolgens een hele informele SMS terug met de melding dat het heel raar is dat deze niet naar behoren werken en dat er straks een mail verstuurd wordt met de retourinstructies en dat ze nieuwe Airpods zullen versturen.
Op di 10 november stuur ik opnieuw een SMS met de vraag wanneer ik mail kan verwachten. Ik krijg een SMS: U mag het retourneren, dan kunnen we het nakijken en omruilen met andere.
Op de site staat duidelijk dat je niets kan retourneren zonder de instructies, dus ik kan nog steeds niet versturen.
Do 12 november opnieuw de vraag naar instructies. Dan een hele discussie dat er in de webshop staat hoe te retourneren en dat ik melding moet maken via mail. Gelijk gedaan.
Dan een SMS dat ze niet via SMS werken maar dat ik moet mailen. Hele discussie en verwijt dat ik niet de enige klant ben.
Vervolgens via mail verder gegaan. Uiteindelijk heb ik pakket aangetekend verstuurd en vervolgens geen bevestiging bij aankomst.
21 november gemaild en gevraagd naar status update.
Hieronder even een voorbeeld van het type communicatie:
ma 23-11 reactie: deze week volgt reactie.
2-12 nog steeds geen reactie en gevraagd of ik gewoon geld terug krijg. Reactie: mag ik ordernummer???? Ondanks legio aan mails met ordernummer als onderwerp.
reactie: ik reageer morgen, zit nu niet op mijn plek.
4-12: gevraagd of ze al wat kunnen zeggen: geen reactie
7-12: Opnieuw gevraagd, geen reactie
11-12: Opnieuw en reactie het is extreem druk en geen update. zouden reparateur mailen.
Dus ineens moeten ze hersteld worden en worden er geen nieuwe Airpods verstuurd??
Opnieuw gevraagd of ik geld terug kan krijgen. Reactie: mevrouw zo werkt het niet.
22-12: opnieuw update gevraagd,
23-12: reactie dat het druk is.
Verder geen reactie meer.
Ondertussen met Paypal contact opgenomen om te kijken of ik in aanmerking kom voor aankoopbescherming. Na heel veel gemail zou Gsm Repair XL terugbetalen. Heeft hij gedaan maar heeft het bedrag gelijk terug gestorneerd waardoor wederom geen geld terug. Dit heeft hij 2x gedaan, bij het derde verzoek heeft hij niet meer gereageerd. Paypal zou het verder onderzoeken, uiteindelijk 4 maart reactie dat ik toch echt bij de verkoper moet zijn en zij geen geld terug kunnen geven.
GSm repair XL opnieuw gemaild met verzoek of nieuwe Airpods of geld terug maar uiteraard wederom geen reactie.
Omdat deze website een webshop keurmerk heeft, ook met deze organisatie contact opgenomen en een klacht ingediend. Na 3 maanden gemail uiteindelijk een reactie dat ze de webshop hebben geroyeerd omdat er niet mee te praten valt. Ook daar dus terug bij af.
Aangezien dit gaat om 200 euro die mijn dochter van 12 bij elkaar heeft gespaard is dus de volgende stap, op advies van de site van Keurmerk Webshop, de rechtsbijstand in schakelen want ik laat dit echt NIET gaan.

Ik wil 200 euro terug op mijn bankrekening.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Gsm Repair XL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Gsm Repair XL in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Gsm Repair XL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Gsm Repair XL

Heeft op 19 maart 2021 om 10:25 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben U klacht opgelost tevens klopt het niet wat U aangeeft, terugbetalingen al verricht, wij zijn een eerlijke bedrijf die altijd klanten 24uur op de hoogte stellen per whatsapp en email, zelf per sms houden wij klanten op de hoogte van hun orders/verzendingen/bestellingen etc.

en de retourneringen etc. tevens waarderen wij onze klanten op de 1e ranglijst!.

Gsmrepairxl

Reactie van de melder van de klacht Ann H.

3 maanden geleden - Volgt er nog een actie?

Heeft op 04 juni 2021 om 21:01 geantwoord

Weer enkele maanden verder en nog steeds geen geld terug. Rechtsbijstand is ingeschakeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Ann H.