Klacht: Gecancelde vlucht staking reis verprutst

op 22 juli 2016 over Alitalia in de categorie Vliegmaatschappij

Geachte,

Eind februari boek ik een vlucht voor 5 personen á 213€ naar Bari (Brussel-Rome, Rome-Bari). Vertrek 5 juli. Boekingsnummer NIC56Z.
Op vrijdag 1 juli 2016 krijg ik een email (geen telefoon of sms) dat de vlucht van Rome naar Bari geannuleerd is wegens staking. Ik kan contact opnemen met een nummer in Italië. Na lang zoeken vindt men iemand die Engels spreekt. Haar oplossing is vroeger of later vertrekken of annuleren en de trein nemen.
Aangezien ik een auto gereserveerd heb en een eerste hotel vastligt is dit geen optie. Na aandringen en een telefoon van een uur komt er een “oplossing”. Vliegen via Milaan en daar 11 uur wachten. Aangezien ik op deze korte tijd ook niet direct een andere oplossing kan verzinnen ga ik akkoord met het uiten van mijn ongenoegen.
In Brussel belooft men mij opvang en transfer naar de stad Milaan. Helaas heb ik 2 schamele vouchers per persoon van 10,5€ ontvangen voor een maaltijd.

Uiteraard ben ik niet akkoord en wens ik een schadevergoeding op niveau.

Graag had ik van jullie/via jullie een gepast voorstel ontvangen.

Met beleefde groeten,

Gunther De Smet
Wittendreef 43
1502 Lembeek
België
+32 494 727570

Aangezien we pas op 6 juli zijn aangekomen vraag ik mijn eerste overnachting terug en één dag huur van mijn wagen. Ongeveer 300€.
Daarnaast ook nog een gepaste geste (gratis ticket) voor de verloren tijd.
Bedankt in ieder geval.
Gunther

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Alitalia

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Alitalia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Gunther de smet