Klacht: Gebrekkige koelkast en gebrekkige service

op 20 juni 2016 over Beko in de categorie Wasmachines

Drie jaar na aankoop is de koeling van mijn koel- vriescombinatie van Beko onbetrouwbaar. Hij gaat van ijskoud naar kamertemperatuur, waardoor ik de inhoud van mijn vriezer heb kunnen weggooien. Momenteel kan ik hem in zijn geheel niet gebruiken.
Geboden oplossing is monteur langs sturen, standaard € 70 voorrijdkosten en dan kijken wat voor reparatie er nodig is. Fabrieksgarantie is 2 jaar. Bij het noemen van de ‘probleemloze levensduur’ volgens Europese richtlijnen wordt gemeld dat er dan een coulanceregeling plaatsvindt op de reparatie. Na mijn vraag blijkt dit een korting op de reparatie te betekenen, maar hoe of wat is niet duidelijk. Bij de mededeling dat ik hiermee niet akkoord ben en een klacht in wil dienen, is de reactie dat dit kan bij Beko en dan komt het bij de Technische Dienst (die ik aan de telefoon had) en dan zou ik hetzelfde antwoord krijgen. Een klantenservice is niet te vinden. Er is nergens terug te vinden wat de levensduur van deze koelkast zou zijn, maar bij nazoeken blijkt dit toch minimaal 6/7 jaar te zijn. Volgens de Europese regelgeving heb ik recht op een product dat aan de verwachtingen voldoet (ook buiten de fabrieksgarantie van 2 jaar). Mijn verwachting is koelen. Dat doet de koelkast niet en voldoet daarmee niet aan mijn verwachtingen.
Ik heb deze klacht tevens via de juiste formulieren bij het bedrijf zelf ingediend, maar heb na een week nog geen enkele reactie ontvangen.

Ofwel een kosteloze reparatie. Ofwel een vergoeding voor de vervanging van de koelkast van minimaal 50% van het aankoopbedrag (minimale levensduur = 6 jaar - 3 jaar gebruik = 50%)

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Beko

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Beko nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Barbaravanhamersveld