Klacht: Geblokkeerde product code WIndows 7 Home Premium

op 04 mei 2016 over Microsoft in de categorie Software

Onlangs na crash harde schijf Windows 7 opnieuw moeten installeren, met de bedoeling nadien gratis upgrade naar Windows 10 te maken. De activering met mijn product code bleek evenwel niet te werken, en zonder activering geen gratis Windows 10. Na veel pogingen dit te verhelpen, zonder veel resultaat, toch maar besloten Microsoft eens te contacteren. Product code telefonisch doorgegeven, en daar wisten ze me te vertellen dat deze helaas geblokkeerd was, en dat ze de blokkade niet konden opheffen. Ik vroeg dan of er een oplossing was voor dit probleem (nieuwe product code doorgeven?), want ik had een authentieke versie van Windows 7, die mij toch recht gaf op activering (en op gratis upgrade naar Windows 10). Na enkele controles (bij oversten?) gaven ze me de “oplossing” om dan maar gewoon Windows 10 aan te schaffen (aan 135 euro). Ik herhaalde dat dit niet de bedoeling kon zijn, dat ik reeds een authentiek product bij Microsoft had gekocht, dat Microsoft zelf mij om de oren sloeg met berichten over een gratis upgrade naar Windows 10 als je al een authentieke Windows versie hebt, dat ik aan die voorwaarden voldoe, etc. De telefoniste gaf me wel gelijk, maar ze konden verder niets voor me doen.

Ik zal pas tevreden zijn wanneer ik mijn Windows succesvol kan activeren en eventueel (gratis) kan upgraden naar Windows 10. Eigenlijk zou ik van Microsoft willen eisen dat ze mij een nieuwe (werkende) product code geven, of een nieuw exemplaar van Windows 7 met product code bezorgen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Microsoft

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Microsoft nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door BorisLewalski