Klacht: Geannuleerde, gewijzigde vluchten en de compensatie uren.

op 01 oktober 2017 over Nuhr in de categorie Online Vliegtickets

Via de reisorganisatie NUHR heb ik een aantal vliegtickets geboekt met de bestemming Al Hoceima. Echter zijn alle vluchten gewijzigd en is zelfs meerdere keren de bestemming gewijzigd. Hierdoor ben ik ernstig vertraagd en erger zelfs heb ik kosten moeten maken. Zoals u wellicht weet heb ik hierdoor recht op compensatie per vliegticket.
Het gaat hier om de volgende vluchten van 1 passagier:
– 10 juli 2017 AMS-Al Hoceima; vluchtnummer CND 1911 15:00 uur-16:50 uur.

De bestemming van deze vlucht was gewijzigd in bestemming Nador. Dit gebeurde 48 uur voor vertrek. Ook was toegezegd door de reisorganisatie dat er een bus klaar zou staan die de passagiers zou brengen naar Al Hoceima. Deze bus was echter nooit op komen dagen terwijl ik 4 uur heb gewacht. Ik heb toen noodzakelijkerwijs een taxi moeten pakken naar Al Hoceima; dit heeft mij 60,- euro gekost.
Op basis van de Europese Verordening mag tot 14 dagen voor de vluchtdatum wijzigingen worden aangebracht in het vluchtschema. De wijziging is in dit geval korter dan 14 dagen voor het oorspronkelijk geplande vertrek bekendgemaakt waardoor ik recht heb op een compensatie van 600,- euro. Daarnaast eis compensatie voor de gemaakte taxikosten van 60,- euro.

– 13 juli 2017 AMS-Al-Hoceima; vluchtnummer CND 3993 08:00 uur-10:20 uur.
2 Passagiers:
Met deze twee vliegtickets is de vluchttijd 48 uur van tevoren gewijzigd naar 17:10 uur. Dit is een vertraging van 9 uur. Ook hiervoor geldt dat de wijzing te laat is doorgevoerd en derhalve compensatie

Terugvluchten van 3 passagiers:
– 16 augustus 2017 Al-Hoceima-AMS; vluchtnummer CD 522 11:20-15:40 uur.

De eerste wijziging betrof de eindbestemming; dit werd gewijzigd van Amsterdam in Rotterdam en de vluchtdatum werd ook gewijzigd van 16 augustus naar 17 augustus in vluchtnummer CBX 522 (een andere vluchtmaatschappij zelfs), dit werd niet met mij gecommuniceerd, ik heb hier zelf over gebeld twee dagen van tevoren en toen werd mij dit bekend.
Vervolgens op 17 augustus zelf is de bestemming gewijzigd in Luik (België) en dit werd ons pas bij het inchecken verteld, wij hadden geen enkele bevestiging gehad. We worden voor het blok gezet, of deze vlucht pakken of achterblijven. Vervolgens is ook deze vlucht vertraagd, ongeveer 2 uur. Door al deze wijzigingen hebben mijn vrouw en ik tevens een werkdag gemist. Vanuit België hebben wij een bus genomen naar Schiphol. Wij kwamen diep in de nacht aan op Schiphol (02:30 uur) en waren wij weer genoodzaakt om een taxi te pakken voor 80,- euro. Ten opzichte van onze oorspronkelijke vertrekdatum zijn wij twee dagen later thuisgekomen. De hele reis heeft ons ten zeerste uitgeput. Tevens zijn wij ernstig teleurgesteld in de wijze van communicatie vanuit het reisbureau over al deze wijzigingen. Wij hebben zelf overal achteraan moeten bellen en werden geconfronteerd met weinig begrip en onverschilligheid.

Ik ben tevreden als ik mijn “claim” reiskosten per vliegticket terug krijg en een compensatie per vliegticket heb ontvangen voor mijn geannuleerde vlucht en de vertraagde uren.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nuhr

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nuhr nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door fatiha aarass