Klacht: Gaten in de muren

op 25 februari 2014 over Mitros in de categorie Woningcorporaties

Nadat ik vele jaren en medere keren de Mitros gewezen heb op de enorme gaten in mijn woning achter elke plint in mijn huis ,de muizen die erdoor heen komen en de onnodige extra kosten qua tocht en het aanvreten van mijn huisraad door muizen en de stress van het samen wonen met muizen heb ik uiteindelijk een in gebreke brief gestuurd en de huur betaling gestopt tot het probleem met de gaten verholpen zou worden en vermeld als dit niet op korte termijn gebeurd ik zelf op kosten van de Mitros de gaten zou laten dichten(nadat ik de rechtswinkel heb gebeld en mij verteld is dat ik dit mocht doen gezien Mitros in gebreken is).
De reactie van Mitros was dat er binnen 2 weken een bedriijf werd ingehuurd om de gaten te bekijken en werd er een afspraak gemaakt voor de gaten te dichten , ondanks dat het bedrijf werd ingehuurd voor de gaten schakelde Mitros toch een duerwaarders kantoor in , erg vreemd om een duerwaarder in te huren als Mitros zelf op dat moment gaten aan het verhelpen is .

Nu pas sinds Febr zijn (zover ik de gaten heb gevonden) de gaten gedicht , ik heb Mitros een email gestuurd en vermeld dat ik vanaf Febr weer de huur zou betalen en dat ik in gesprek wil gaan over de onnodige kosten die dit met zich mee heeft gebracht .

Nu dreigt Mitros mij uit me huis te zetten als ik niet de volledige huur betaal van de afgelopen maanden ,waar Mitros donders goed weet dat er enorm veel gaten en grote gaten waar zelfs een egel door heen kan en dat dit niet “lucht gaten zijn die in elke woning hoort.
Volgens de Mitros moeten in woningen gaten zitten waar muizen door heen kunnen voor de ventilatie ,ja ja .

Mij dreigen me huis uit te zetten terwijl Mitros zelf in gebreken is geweest , en mij dwingen volledige huur te betalen voor een woning die dus wel degelijk veel mankeerde anders was een bedrijf niet zo lang bezig geweest lijkt mij ,de klacht is erkent de Mitros heeft de gaten laten dichten maar de kosten van het aanvreten van mijn huisraad ,2 computer’s ,extra stook kosten die de gaten met zich mee bracht door tocht en de frustratie die de muizen elke dag gaven is voor mijn rekening ??
Als de Mitros 13 jaar geleden de eind controle had gedaan van de woning ruil gezien de Mitros wist hoe de woning eruit zag VOOR ik het huurde en de bewoner toen ook nadrukkelijk heeft verteld de woning in ORGINELE staat terug te brengen ,wat dus nooit gedaan is en ik al vanaf de eerste week klaagde bij Mitros maar Mitros tot de dag van vandaag niks met de klacht over het terug brengen in de originele staat en de gaten in de muren ,nu 2 jaar met de thuisbegeleidster constant contact onderhoud over dit probleem maar al die tijd Mitros niks ondernam , dan had dit mij niet zoveel hoeven kosten qua extra stook kosten en huisraad want het is wel duidelijk dat er wel degelijk gaten in mijn woning zaten die er NIET horen .

Mitros vindt dat iedereen recht heeft op goed wonen is de motto ?
goed wonen lijkt mij niet met zulke gaten en extra bewoners van muizen .

Een compensatie voor de extra stookkosten ,het aanvreten van mijn huisraad en een fatsoenlijke afhandeling van de eventuele (na de compensatie) openstaande huur .
Een in gebreke erkennen door het probleem te verhelpen en vervolgens volledige huur eisen en dreigen is kolder .

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Mitros over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Mitros in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Moedersweetbest