Klacht: Houdt zich niet aan de gestelde afspraken en verplichtingen waar aan ze moeten voldoen als bureau

op 01 februari 2013 over Gastouderbureau Schijndel in de categorie Gastouder bureau

Facturen worden veel te laat verstuurd, betalingen veel te laat gedaan terwijl ik van de vraagouder te horen krijg dat dit allang overgeboekt is. Het wettelijk bepaalde termijn van 5dagen storten aan gastouder na verkrijgen van vraagouder is al in geen tijden gelukt.
Geen antwoorden of reacties op mail, telefoon. Ook niet als ze vrij dringend van aard zijn. Bemiddeling en ondersteuning is dus ver te zoeken. Ook de begeleiding die verwacht wordt is er niet bij. Geadverteerd wordt met nieuwsbrief te zullen ontvangen, pas 2 gehad in al die jaren. Thema bijeenkomsten…nooit gehad. Klachten worden niet op gereageerd en later gezegd nooit ontvangen te hebben. Wel raar als er dan met stoppen van betaling ineens de mail wel werkt. De reacties zijn zeer onprofessioneel en zelfs onbeschoft te noemen. Je wordt niet op de hoogte gehouden van de nieuwe regels enz.
Al met al zeer ontevreden over dit bureau geworden. Nu blijkt dat de nieuwe vraagouders niet eens naar behoren weg kunnen want dan zitten ze gelijk aan een boeteclausule vast van een x bedrag. Gek want het gaat hier toch om de kinderen en een goed en gedegen opvang? en ook een goede band tussen vraag en gastouders waarin het vertrouwen hoort hoog te zijn? als ik als gastouder besluit om weg te gaan bij dit bureau en dus naar een ander wil maar mijn vraagkindjes mee wil nemen omdat ze het vertrouwen in mijn opvang hebben is dit niet eens zomaar mogelijk? want dan moeten ze ineens een hoog bedrag betalen? Waarvoor? een bureau die nergens op reageert, geen ondersteuning of begeleiding geeft? te laat facturen stuurt en te laat betaald? De evaluatieverslagen veel later nastuurt? Kortom niets doet en dus in onze ogen in gebreken blijft… moet er dan toch nog aan een boeteclausule voldaan worden? Ik zeg ronduit belachelijk! Het wordt eens tijd dat de GGD daar eens veel grondiger controleert want het kan er wel staan en mooi gezegd worden, de realiteit is heel wat anders. Erg veel vraag en gastouders willen daar ineens weg en dat is echt niet zomaar!

Een gedegen onderzoek, aan de afspraken houden en in ons geval degene die geen vertrouwen meer hebben in dit bureau moeten ook vrij zijn om te kunnen gaan. Zij moeten een boete hoeven te betalen omdat hun vertrouwen beschadigd is door het bureau zelf! Zelfs die 2 maanden opzegtermijn is hiermee gewoon kolder want zelfs 2 maanden is dan nog erg lang als je zo gewerkt en gehandeld wordt!

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gastouderbureau Schijndel nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ontevreden gastouder