Klacht: Gasten NH hotel Zandvoort worden uitgebuit wegens Corona

op 01 juni 2020 over NH hotels in de categorie Hotels

Om een perfect race weekend op het Circuit Zandvoort ook voor mijn vrouw leuk te maken, boekte ik bij NH een zee zicht kamer. Omdat ik twijfelde over ontbijt en diner voorzieningen wegens Corona, heb ik een paar dagen voor vertrek uit Zuid-Duitsland per mail nagevraagd hoe de situatie is. Tevens heb ik gevraagd of er voldoende stopcontacten op de kamer zijn wegens ernstige long klachten (beademingsapparatuur). Op alles werd positief gereageerd, met de beperking dat we bij check-in restaurant en ontbijt moesten reserveren.
Bij aankomst op 31 mei, werd ons meegedeeld dat er die dag geen plaats meer was in het restaurant of bar, dus dat we naar onze kamer moesten gaan en via room service alles bestellen. Ook het ontbijt de volgende ochtend moesten we maar via room service bestellen! Op onze kamer gekomen bleek de room service kaart alleen een paar onbeschoft dure fast-food items te bevatten bij navraag bij de receptie werd ons duidelijk gemaakt dat we ook nog 5€ per maaltijd room service kosten betaald moesten worden. (10€ voor het “diner” en 10€ voor het ontbijt). Ik heb de duty manager laten optrommelen en hem verweten dat zij het hotel volledig verhuren, maar geen capaciteit hebben om de mensen te voeden. Ook de 1,5 meter maatregel was wegens de drukte niet te respecteren. Bij verdere navraag bleek dat de prijs van het overdadige ontbijt buffet ten tijde van Corona ook wordt berekend voor een doosje met broodje, kaas, kopje thee of koffie. Er werd gezegd dat we alles erbij konden bestellen, maar niemand gaf een lijst WAT te bestellen is. Ik weiger 44 Euro te betalen voor een ontbijt van 2€ per persoon. Commentaar van het personeel: dan gaat u maar ergens anders heen, maar u zult in heel Zandvoort niets te eten krijgen! Uiteindelijk heeft de duty manager ons de room service kosten kwijtgescholden en in eens een plaats in het restaurant georganiseerd om 20:00 uur. In het gehele restaurant plus terras zaten totaal 8 mensen! (dus vol)
De drankjes gingen ineens op het huis, maar de grootste ellende moest nog beginnen: ‘s nachts kreeg ik enorme ademnood want de apparatuur was dichtgeslibd met stof! Uiteindelijk bleek dat men om het personeel te beschermen men vrijwel niet meer schoonmaakt!
Omdat ik door de enorme verslechtering van mijn gezondheid werd het onverantwoord om nog het circuit op te gaan en zijn mijn vrouw en ik weer 500km naar huis gereden. We mochten de 2e geboekte nacht „zonder“ extra kosten annuleren.
Het was waarschijnlijk mijn laatste kans om een keer op Zandvoort te rijden, en we hebben kosten noch moeite gespaard om deze laatste wens te realiseren. NH heeft uit gretigheid mij deze kans ontnomen

Ter info: in de kamer met zee zicht zagen we de zee grotendeels in de spiegeling in de ramen van de buren.

Restitutie van de totale overnachtingskosten, want ik heb niet kunnen overnachten.
Restitutie van betaalde startgelden Circuit Zandvoort (45€)
Vergoeding van brandstofkosten (1047km 768 km á 0,13€ per km en 279 km á 0,16€)

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NH hotels over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Djremmit1