Klacht: gas op glas kookplaat

op 26 juni 2016 over Siemens in de categorie Electronica Merken

in 2009 in onze nieuwe keuken een gas op glas kookplaat geplaatst van Siemens. nu in 2016 problemen met 1 brander. Deze zat los en schroeven waren niet normaal los te draaien. Tevens was de branderdeksel bijna in twee stukken. reparatie dienst erbij gehaald en deze constateerde dat de brander door corrosie compleet afgebroken was van de voet. Klachtendienst van Siemens ingeschakeld welke niets deed omdat garantie afgelopen was. In de tussentijd een nieuwe gaskookplaat ,ook weer van Siemens, aangeschaft. Na tel. contact met Siemens alleen een loyaliteitsgarantie van twee jaar gekregen. Verder niets. De mevrouw van de klachtenlijn vond dat erg coulant want de nieuwe gaskookplaat hebben wij elders aangeschaft en wij hadden Siemens de kans moeten geven om de kookplaat te laten bekijken door een Siemens monteur. op de opmerking dat wij niet zonder gaskookplaat kunnen in een normaal gezin werd niet gereageerd.
Wij hadden toch minimaal een tegemoetkoming van enige honderden euro’s verwacht. Inmiddels is de oude gaskookplaat door een vriend van ons opengemaakt en verder bekeken en nu blijkt dat de andere 4 pitten ook zwaar door corrosie aangetast zijn. op deze site al twee eerdere berichten gezien over gecorrodeerde branders dus is dit niet een op zichzelf staand euvel.

Een minimale vergoeding van 200 euro voor tegemoetkoming in de kosten voor het aanschaffen van een nieuwe gaskookplaat.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Siemens

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Siemens nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door GerardvanDijk