Klacht: garantieprobleem

op 01 juli 2012 over TomTom in de categorie Navigatiesystemen

Geachte

Ik kocht mijn toestel go1005EU45 Live (SN: SA4480K03049) op 26/06/2011. Eind mei 2012 stelde ik vast dat mijn toestel niet meer kon worden opgeladen. Voor de rest werkte mijn toestel perfect.Ik bracht mijn toestel samen met de lader voorop het net (niet van de auto) binnen in de shop waar ik mijn toestel kocht. In de winkel zei men dat het waarschijnlijk de batterij was en dat ik hoogstwaarschijnlijk een nieuw toestel zou krijgen. Een week later kon ik mijn GPS gaan halen. Er zat een briefje bij waarop stond dat de lader voor op het net en in de auto stuk was. Beide stukken werden nieuw aangeboden. Men stelde ook uitdrukkelijk van de autolader die ik niet had binnengebracht zeker niet meer te gebruiken. Over mijn toestel zelf werd niets gezegd. Mijn toestel werkte aangesloten in de auto perfect. Vervolgens werd mij een nieuw toestel aangeboden. Ik zag meteen dat er niets klopte. Het aangeboden toestel vertoonde op de achterkant, ter hoogte waar hij in de lader wordt geklikt lichte krassen. Dit was dus geen nieuw toestel, maar een gebruikt toestel (SN: SA1410H00423) dat men waarschijnlijk terug had opgelapt en ipv mijn eigen toestel terugbezorgde. Mijn eigen toestel vertoonde geen enkel uiterlijk vertoon van beschadiging. Ik ga zeer accuraat om met de goederen die ik mij aanschaf. Ik heb dit toestel maximaal tien keer gebruikt (enkel voor vakantie en weekendjes). Bovendien zat op mijn toestel een screensaver. Vanuit de shop heeft men het toestel vervolgens teruggestuurd naar Tom Tom met de mededeling dat de klant zijn eigen toestel hersteld wilde terug hebben of een echt nieuw toestel. Een week later stuurde Tom Tom zonder enige vorm van communicatie het vervangtoestel gewoon terug naar de shop. Op dit ogenblik ligt het toestel nog steeds in de shop. Ik krijg van Tom Tom nu een toestel aangeboden dat waarschijnlijk veel meer werd gebruikt dan mijn eigen toestel. De lichte krassen zijn waarschijnlijk ontstaan door het veelvuldig gebruik. Dit is voor mij onaanvaardbaar. Het toestel dat ik kocht is mijn eigendom. Ik ken daar de historiek van. Indien moest blijken dat mijn toestel binnen de garantieperiode niet meer zou kunnen worden hersteld verwacht ik een nieuw toestel en geen gebruikt toestel. Ik heb een jaar geleden geopteerd om een nieuw toetel aan te kopen bij Tom Tom (350 euro). Ik verwacht dan ook van een firma die zich respecteert een gepaste reactie en optreden.

Ik wil nog meegeven dat ik van Mio ben overgestapt naar Tom Tom omwille van de kwaliteit. Ik ben over de werking op zich zeer tevreden, maar ben zwaar ontgoocheld over de garantiepraktijk die Tom Tom Toepast.

Mijn eigen toestel hersteld terugkrijgen, ook al moet ik dan langer wachten dan een week. Wanneer dit niet kan een echt nieuw toestel.

Bericht van TomTom

5 jaren geleden - Uw vraag was opgepakt door een TomTom medewerker in incident 120709-004131

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door TomTom in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Van haelewyn Joost