Klacht: Frituurpan porreus

op 19 mei 2020 over Tomado in de categorie Huishoudelijke apparatuur

Gisteravond 18 mei 2020 hadden we gefrituurd. Na onze maaltijd ging ik het aanrecht opruimen en constateerde rondom de elektrische frituurpan een plas frituurolie die inmiddels naar de grond was gaan druipen.
Ik was super verbaast want zo’ n pan kan toch nooit lekken! Waar komt die olie toch vandaan? De frituurpan hebben wij inmiddels 2 jaar. Hebben naar de aankoopbon gezocht maar deze niet meer kunnen vinden. Ik heb gereedschap gepakt en ben op onderzoek uitgegaan.Ik heb de onderkant van de pan er af geschroefd en tegen het zonlicht gehouden. Ik zag dat er een gedeelte rondom het verwarmingselement
poreus is. Ik had wel brand kunnen krijgen. Gelukkig is dit niet gebeurd. Maar als dit wel gebeurd zou zijn, zou ik niet weten hoe ik deze brand had moeten blussen Ik heb geen poederblusser of blusdeken. Iets over de pan zetten heb ik ook niet. Het is gelukkig goed afgelopen.
Ik heb foto’s gemaakt van het typeplaatje en de poreusheid van de pan.
Heb ik een serietype dat uit de handel genomen moet worden omdat deze niet goed geproduceerd is? Onderzoek gewenst graag!! Een frituurpan kan stuk gaan door ouderdom. Maar volgens mij mag een frituurpan nooit stuk gaan door poreusheid, Dat lijkt mij heel erg gevaarlijk. Wilt u deze pan terug nemen voor TNO onderzoek?
Krijg ik van u een tegemoetkoming voor de schade. Ik zie graag uw antwoord tegemoet.
Vriendelijke groeten Hans Vons.

Als mijn frituurpan onderzocht gaat worden op fabricagefouten en ik een nieuwe krijg.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Tomado over deze klacht.

Bericht van Tomado

4 maanden geleden - GeachteWij kunnen u hiervandaan niet helpen omdat alles rondom Tomado elektrisch via Blokker verloopt. Zij hebben de verkooprechten en verzorgen de service en garantie van de Tomado elektrische apparaten. Wij adviseren u contact op te nemen met de consumentenservice van Blokker:Via telefoonnummer: 088-9494800 Via Whatsapp: 0612823538 Via Twitter Via Facebook Via [email protected] Blokker is bereikbaar op werkdagen van 9.00 uur tot 20.00 uur.Voor reserveonderdelen kunt u kijken op de volgende websites: - Buyspareparts.eu - fiyo.nl - onderdelenhuis.nl - europart.nl - tristar.eu - emerio.euMet vriendelijke groet, Tomado Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht wnrtubrde

4 maanden geleden - Ik vind het een afschuifsysteem van Tomado. Het product is door Tomado geproduceerd. Ik zie dit als een constructie fout. Misschien is dit product seriematig fout geproduceerd. Met kans dat er Brand uitbreekt. Want de gloeiend hete olie sijpelt langs het verwarmingselement naar het aanrecht. Als er Brand uitbreekt is dit moeilijk te bestrijden omdat bijna niemand een poederblusser bij de hand heeft. Tomado maakt zich hier te makkelijk van af vind ik. Graag. Het. Vons.

Reactie van de melder van de klacht wnrtubrde

4 maanden geleden - Ik vind het een afschuifsysteem van Tomado. En bovendien als ik nogmaals uitleg dat het brandgevaarlijk is blokkeren jullie ook nog eens mijn tweede mail. Ik heb genoeg van jullie Het. Vons.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Tomado in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door wnrtubrde