Klacht: VAKANTIEKLARE AUTO

op 21 oktober 2013 over Frieslandautovoordeel in de categorie klachtmelden

Goedemiddag,

Een paar maanden geleden waren wij op zoek naar een andere auto die een caravan (1300 kilo) kan trekken omdat we daar mee op vakantie wilden.

We vonden een advertentie van een garage waar ze een VAKANTIEKLARE AUTO
aanboden en dat is precies wat we zochten.

We hebben de auto gekocht met de garantie (zwart op wit) dat mochten en
gebreken zijn we de auto bij het bedrijf zelf konden laten repareren en dan zouden
we de onderdelen voor inkoopsprijs krijgen en uurloon voor de helft van de prijs.
Deze garantie was voor drie maanden.

De laatste week van de zomervakantie hadden we een staplaats op een camping in Noord Frankrijk gereserveerd, de week daarop begonnen de scholen weer een moesten we dus weer thuis zijn.

Wij zijn op vrijdag vertrokken en zouden de vrijdagnacht overnachten op een boerencamping bij Amersfoort omdat we de reis wilden combineren met een bezoekje aan moeder/schoonmoeder.

Zaterdag reden we naar Amersfoort en toen maakte de auto een vreemd geluid,
dus auto aan de kant en bleek dat we een lekke band hadden.
Na de reserveband er op te hebben gezet zijn we verder gegaan en zijn naar moeder
gegaan om te zeggen dat we later zouden komen door een lekke band.

De enige garage die op zondag open is is Kwik Fit en daar zijn we dus ook naar toe gegaan.
Daar kregen we te horen dat de band niet lek was maar dat het onduidelijk was waarom de band leeg liep. Ditzelfde had de Ford dealer in Stadskanaal ook al geconstateerd (voor ons de dichtstbijzijnde dealer vanuit de Gasselternijveenschemond waar wij wonen).
die had voor de zekerheid nog een nieuw ventiel ingezet.
Doordat wij nu een stukje hadden gereden op de lege band was een een brandplek
ontstaan in de band een zwakke plek dus waardoor je eventueel een klapband kunt krijgen.
Wij hebben toen besloten er een nieuwe band om te laten zetten (goed begin van de
vakantie) we konden toch geen risico nemen met een caravan achter de auto en onderweg naar Frankrijk.

Toen wij wegreden zeiden we, de auto maakt weer een vreemd geluid en dat komt vanachteren vandaan.
Wij zeiden toen, we keren maar gelijk weer en gaan naar Kwik Fit terug want we vertrouwden het niet.

Wat bleek

DE REMSCHIJVEN
DE REMBLOKKEN
EEN WIELLAGER

waren totaal af (we hebben de onderdelen gezien) en het was niet vertrouwd om er nog verder mee door te rijden.

Wij hebben op dat moment besloten het te laten repareren bij Kwik Fit we wisten
niet zo snel wat we anders moesten doen want we konden niet maar rijden.
De wiellager kon echter pas op maandag omdat ze die niet op voorraad hadden.

Gelukkig konden we nog twee nachten bijboeken op de boerencamping.

Die maandag middag hebben we de auto weer opgehaald (we hadden gelukkig onze fietsen mee) en zijn alsnog naar moeder in Amersfoort gegaan.
We waren in totaal 800 euro armer en hadden nog geen dag vakantie gehad door onze VAKANTIEKLARE AUTO.

In plaats van nog een weekje vakantie in Frankrijk (crisis, normaal gaan we drie weken naar Zuid Frankrijk) door te brengen zijn we dinsdags
maar weer naar huis gegaan met een totaal verslagen gevoel.

Dit alles hebben we gemaild naar de garage waar we de auto hebben gekocht

Zijn reactie was dat we contact met hem hadden moeten opnemen en dan had hij

Betreft de kosten, onze garantie voorwaarden zijn inderdaad zoals u stelt, wel is het zo dat wij deze alleen kunnen bieden als wij zelf de reparatie doen, dit was niet mogelijk want u was ver van huis en het was niet vertrouwd, had ons gebeld, wij hebben een eigen afsleep dienst evnt met vervangend vervoer.

Wij zijn niet bereid om de kwik fitt winst te geven, ook hadden wij graag een telefoontje verwacht op het moment van uw problemen, wij hadden dan in goed overleg een oplossing kunnen zoeken.

Wel zijn we bereid om u tegemoet te komen, we hadden tenslotte een prettig gevoel bij de verkoop en alles leek ons goed af te gaan.

Netto prijs wiellager 34,- excl btw
Netto prijs remmen achter rechts 44,- excl btw
Netto prijs werkloon a 4 x 20,- 80,- excl btw

Totaal had dit jullie gekost 158,- vervangend vervoer gratis, sleepdienst voor onze rekening

Wij hadden op dit moment waarschijnlijk de keuze gemaakt alles te vergoeden en hadden jullie dan zonder bijkomende kosten weer op pad gestuurd naar jullie eindbestemming.

Gemakkelijk praten als het al is gebeurd.

MAAR………..

Na het auto wassen blijven elke keer de remmen steeds vastzitten,
wij naar de garage in Stadskanaal.
De remschijven voor zijn nagenoeg versleten, de remblokken zijn helemaal versleten,
ook heeft de dealer gezegd dat de kabels van de handrem moeten worden vervangen.
Er moet een sensor worden vervangen want het ABS lampje brand regelmatig en dat is een reden om de auto af te keuren,
het rechter raam kraakt bij het open en dicht doen, de temperatuur meter komt
regelmatig niet omhoog en dan trekt de auto bijna niet meer op (zeer prettig als je
snelheid moet maken om b.v. in te voegen).

Dit zijn dus de problemen/mankementen waar we nu mee zitten maar wat hebben we gadaan?

We waren in dit geval gewoon thuis en hebben het dus nu volgens de regels van de garage gedaan en hebben hun een mail gestuurd en hebben ons beroepen op de garantie die er nu nog een week op zit.

De eerste 11 september gestuurd niets gehoord
De tweede ook niets gehoord
De derde twee weken geleden en hebben we……… niets gehoord.

Het was dus naderhand echt gemakkelijk praten.

Nu we het helemaal doen zoals zij het wilden horen we helemaal niets,
wij zijn alle afspraken nagekomen maar
de garage?

NIETS krijgen we, ze hebben nog eens niet het fatsoen om ons te antwoorden.

WIJ ZIJN ONTZETTEND BOOS!!!!!

EERST KOST HET ONS 800 EURO
WE HEBBEN GEEN WEEKJE VAKANTIE GEHAD
EN WE ZITTEN NU NOG MET DE PROBLEMEN

We hebben alle bewijsstukken ook de originele advertentie met o.a. de tekst
VAKANTIEKLARE AUTO.

J.J. de Waal en A. Mulder.

Het is nu 21 oktober 2013 en ze reageren niet!

Als de garage een redelijk deel van de kosten vergoed
die wij nu nog moeten maken i.v.m de gebreken die kort na de vakantie nog zijn geconstateerd en wat wij ruim binnen het garantietermijn bij de garage hebben gemeld.
Wat de gebreken zijn daar is Frieslandautovoordeel
van op de hoogte.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Frieslandautovoordeel

Alle klachten die gemeld zijn door sjaco3