Klacht: Bobine defect binnen 4 jaar

op 29 maart 2018 over Fred Janssen Hilversum in de categorie Garagebedrijven

Nieuwe Opel gekocht 23-5-2014. De auto heeft bij 28.000 een grote beurt gekregen juli 2016. Na een aantal maanden begonnen de storingen. Lampje ASR en motormanagement brandde af en toe. Leek of de auto dan op 3 cilinders liep. Dan was het weer een tijd weg. De auto 14 maart 2018 weggebracht voor de 1e APK en een kleine beurt en daarbij gezegd dat de motor af en toe niet goed liep. Garage belde terug dat de bobine stuk was en derhalve ook de bougies vervangen diende te worden. Nu viel de bobine onder de coulanceregeling van Opel en zij zouden 70% van de kosten betalen. Tevens bleek een veer rechtsvoor gebroken te zijn. Nu is de rekening 580,- en daar bovenop komen de kosten van de bobine nog. Dat vind ik een hoog bedrag voor een beurt. Totale kosten zullen rond de 715,00 gaan bedragen. Ik gaf aan dat op internet meerdere storingen bij Opel Corsa over de bobine te lezen valt en Opel Nederland die niet op eigen rekening vervangt. Ik ben van mening dat een bobine niet binnen 4 jaar vervangen dient te worden. Schijnt een kwaal bij Corsa en Astra te zijn aldus de medewerker van Opel. Door het vervangen van de bobine moesten ook de bougies vervangen worden en hebben ze ook maar het luchtfilter meegenomen. Aldus extra kosten die m.i. mogelijk niet nodig waren geweest. Ik vind de coulanceregeling van Opel dan ook onvoldoende. Ik ben van mening dat zij de kosten 100% voor hun rekening dienen te nemen alsmede de vervanging van de bougies.

Dat Opel de kosten van de bobine en bougies, alsmede een deel van het daarbij behorende arbeidsloon, voor hun rekening dienen te nemen.

Alle klachten die gemeld zijn door aad henneveld