Klacht: Fraude; Verkeerde schadediagnose, fictieve schadefotos (aantoonbaar!) ; prijsopgave voor niet bestaande schade, echte schade niet gerepareerd onder Garantie

op 01 augustus 2016 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Pff waar moet ik beginnen in dit trieste verhaal omtrent Dynafix…

Op 6 juli heb ik mijn Nokia 930 Lumia Zwart, ter reparatie bij the Phone House aangeboden.
De klachten zijn;

– slechte en wegvallende geluidsverbinding met bellen en geen geluidsopname bij sommige whatsapp of video-opnames
– Accu bij leegstand laat start niet altijd meer op bij netsnoer laden.

Beide problemen zijn, na diverse internetfora te raadplegen, welbekende hardwareproblemen bij de Lumia 930 en vallen 99 van de 100 keer onder Fabrieksgarantie. Mijn toestel is nog geen jaar oud.

De telefoon werd opgestuurd en het zou tussen de 5 a 10 werkdagen gaan duren.
Via Dynafix zijn Track & Trace systeem blijf je op de hoogte van alle statusveranderingen met je toestel.

5 dagen later pas op 11 juli, zie ik dat de telefoon eindelijk voor het eerst gechecked is, er is een update : “reparatie afgebroken”.
Tevens zijn er 2 bijlages, 2 fotos en een pdf toegevoegd.
De PDF is een constatering dat het verkeerde toesteltype is doorgegeven, okey dat kan, dat is volgens Dynafix in dat PDF aangepast.

de fotos laten echter iets zeer vervelends zien:
1 foto lijkt op mijn toestel: Je ziet de voorkant, Nokia in de hoek, en voor de rest prima staat verkerend toestel zonder schade buitenaf.
Foto 2 echter; een compleet ander toestel met enorme barsten in het display met daarop het woord Microsoft en een loszittend display en los toestelrestant daaronder..

Direct weet ik, dit is NIET! mijn toestel! Ik heb geen displayschade gehad en in geen 100 jaar is deze zo ingeleverd bij the Phonehouse ( de medewerker Phonehouse heeft nog zelfs mijn backup instellingen aangepast en goedgesteld bij het inleveren en hij heeft dit meermaals bevestigd bij nader contact!)
De fotos zitten in de bijlage.

Ik bel direct met dynafix voor opheldering.
Na 15 minuten wachten krijg ik een meneer die na uitleg en meekijken doodleuk zegt, zo hebben wij het toestel binnen gekregen meneer, dit is de schade als u niet mee eens bent dan neem contact op met Phonehouse om ze te laten aantonen dat dit niet zo is..
Ijskoud terwijl ik meekijk met hem en we beiden 2 verschillende toestellen zien, bizar!

Anyway, ik ben diezelfde maandag naar de Phonehouse gegaan, gelukkig met digitaal bewijs (screenshots gemaakt thuis) en de verkoper aldaar die me hielp was ook stomverbaasd, dit kan niet.
Hij belde met mij aan de balie met Dynafix, en daar snapte men ineens niets van hoe dit kan , er werd toegegeven dit is een misverstand, er zijn fotos “verwisseld”!!
Er is zowel aan de telefoon , als diezelfde middag thuis na mailcontact, bevestigd dat er een fout gemaakt was, excuses aangeboden en aangegeven per mailreaktie dat inderdaad mijn telefoon geen externe schade (val of breekschade) heeft en dat voor verder onderzoek ze verplicht zijn dit bij door een Microsoft aangewezen Extern Bedrijf dit verder onderzocht gaat worden.

Wel natuurlijk met als gevolg dat ik de telefoon nog langer kwijt ga zijn.
Goed, dat kan, fouten worden overal wel es gemaakt (ook dit soort schandalige).
Ik wacht 2 weken (10 werkdagen) en inmiddels is het 26 juli 2016.
Geen Track & Trace wijziging behalve dan “Externe reparatie”, de fictieve foto wel weggehaald (op mijn verzoek maar wel nadat ik natuurlijk screenshots heb gemaakt) maar nog steeds GEEN reaktie.

Ik bel de 26e naar Dynafix.
Meneer verteld dat er inmiddels een “Prijsopgave” al verstuurd is en klinkt verbaasd dat ik daarover door the Phonehouse niet al op de hoogte ben gebracht.
De track & trace geeft nog niks anders aan en meneer kon verder niet meer vertellen en helpen dan aan te geven dat hij er achteraan gaat en dat ze de prijsopgave nogmaals versturen en ik binnen 2 a 3 werkdagen antwoord krijg.

Vandaag 1 augustus 2016, ik kijk Track & Trace., Heey!!
Status zegt ; “Prijsopgave Herrinnering verstuurd!!”” gewijzigd op 26 juli! ??
Erg up to date dat systeem van Dynafix
Nou nou ik ben benieuwd.
Niks gehoord in die 5 dagen dus ik bel The Phonehouse om aan te geven dat ik wacht op deze zeer spannende prijsopgave.. mevrouw checkt het systeem en geeft aan, Prijsopgave is voor kapot Beeldscherm , de reparatiekosten bedragen slechts 191 euro!!!! ….

Ik kon me kiespijn lach bijna niet onderdrukken in gesprek, “en de accu en microfoon, voor dit zachte prijsje zijn deze natuurlijk ook mooi als “extra” meegeDynafixt… toch? ”
Ehm Nee , natuurlijk niet, zoveel service word niet verleend ..

The Phonehouse heeft nogmaals aangegeven dat ze dit tot de bodem gaan uitzoeken en zeggen dat ze achter mij staan en hebben bevestigd dat deze telefoon niet voor deze schades het toestel hebben toegestuurd en komen hier woensdag aanstaande uiterlijk op terug.

Maar omdat ik al de bui zie hangen ben ik toch al nu zo over de zeik dat ik toch al een online klachtenoffensief ga starten, om te beginnen hier.

Even voor de duidelijkheid, ik kan middels screenshots en gedownloade fotos en bestanden uit het Dynafix systeem plus excuusmail van Dynafix aantonen dat er geklooid en gerommeld is met mijn schadeproces.

Door onkunde met fictieve schadefotos en diagnoses door Dynafix ben ik nu al een maand mijn toestel kwijt en word ik nu voor een 2e keer voorgelogen.
Ik geef bij deze Dynafix de laatste kans om te reageren op deze case en voor een kosteloze reparatie hetzij een ander vervangend nieuw toestel te zorgen,
om deze gehele farce en leugenarij en in mijn ogen zelfs oplichterij terug te draaien en mij als consument volledig tegemoet te gaan komen, want zoals iedereen kan zien , dit is onacceptabel hoe je er ook naar kijkt.

Volledige onvoorwaardelijke schadeloosstelling en volledige vervanging of reparatie van mijn eigen toestel, verklaring hoe of wat kan me gestolen worden.

Een schadevergoeding en uitgebreide excuses zou ook niet meer dan normaal zijn, maar ik geloof niet dat Dynafix dit zal doen, maar goed verbaas me maar.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynafix

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 01 augustus 2016 om 15:23 geantwoord

Geachte heer,

Ik vind dit een heel vervelende situatie en het spijt ons enorm dat dit zo fout verlopen is. Ik begrijp uw reactie en klacht hierin daar dit ook wel een erge schade is voor een toestel welke u onbeschadigd heeft ingezonden.

De eerste foto, van uw toestel volledig intact is gemaakt bij Dynafix, voor het verzenden naar onze servicepartner. De tweede foto, welke u ook bij uw klacht plaatst, is gemaakt bij onze servicepartner. Wij gaan er dan ook vanuit dat de schade tijdens transport ontstaan is en zullen de kosten voor de reparatie dan ook volledig op ons nemen.

Onze oprechte excuses voor dit ongemak, wij gaan dit vanzelfsprekend kosteloos voor u oplossen.

Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u.

Dynafix WeCare Team.

Reactie van de melder van de klacht David M.

1 jaar geleden - Ter aanvulling even wat kleine correcties op mijn voorgaande reaktie, ik heb deze wat snel vanuit boze emotie getypt en dit vraagt om wat extra verheldering van mijn kant. Dit komt met name doordat de Dynafix reaktie niet duidelijk genoeg aangeeft wat er bedoeld wordt. Specifiek omtrent de 2e foto komt er een volgende vraag bij mij naar boven: ""De tweede foto, welke u ook bij uw klacht plaatst, is gemaakt bij onze servicepartner. Wij gaan er dan ook vanuit dat de schade tijdens transport ontstaan is en zullen de kosten voor de reparatie dan ook volledig op ons nemen." Wat bedoeld Dynafix nu precies hiermee? Zeggen jullie hiermee ter bevestiging en ter herhaling n.a.v. uw verklaring in uw mailreaktie op 12 juli dat foto 2 inderdaad een ander toestel is, daaruit verder concluderende uit die reaktie dat de genoemde foto inderdaad een compleet ander toestel is dan het mijne, geschoten niet bij Dynafix maar bij de Externe servicepartner /servicedienst? Want ik kan niet 1,2,3 hieruit opmaken of er door Dynafix hier nu mijn toestel mee bedoeld in de meest recente staat, of toch een ander willekeurig verwisseld toestel in een eerdere staat voor 12 juli 2016 zoals eerder aan mij gemaild. Of bedoeld Dynafix hier nu toch mee, dat Foto 2 toch wel mijn toestel is, met displayschade, en geeft men hieruit concluderend met deze foto aan dat de in de reaktie gemaakte excuses voor deze "erge beschadiging" specifiek zijn voor mijn toestel, met Foto 2 als bewijs dat dit nu toch mijn toestel betreft wat door Dynafix tijdens transport is beschadigd zoals vermeld in de laatste mailreaktie hier op klacht.nl? De indruk die Dynafix wekt in deze reaktie is op zijn zachtst gezegd nogal vaag te noemen. Ik word namelijk nu voor displayschade met een prijsopgave opgezadeld, die al op 12 juli in eerder mailverkeer is uitgesloten door Dynafix medewerkers. Dus ik kan dus hieruit concluderen in zoverre dat de term displayschade in uw laatste reaktie op of na 12 juli is veroorzaakt, na verzending, dat deze compleet nieuw is en dat dus deze "Foto 2 opmerking" niets te maken heeft met de naar het servicecenter veroorzaakte schade , want volgens mij waren we het er al over eens dat foto 2 op 11 juli 2016 7:51 uur ging om een eerder "misverstand", correct? Staat in uw 12 juli mail namelijk... In ieder geval, mijn mening hierover is dat deze laatste Dynafix reaktie (nog) meer vragen, wantrouwen en verwarring opwekt dan heldere antwoorden en verklaringen. De meest prangende vragen en mijn voorlopige conclusies even op een rij: - Waarom word er glashard direct bij eerste telefooncontact met medewerkers van Dynafix, terwijl we kijken naar exact dezelfde systeemgegevens, specifiek de 2 fotos in dit geval, beweerd dat het dezelfde toestellen betreft, terwijl duidelijk voor iedereen zichtbaar is dat er afwijkingen zijn omtrent logo en merknaam en zelfs schermafmetingen? Hoe kan het dat er zo makkelijk fotos verwisseld worden van toestellen verschillende klanten? Welke veiligheids-, privacy- en kwaliteitscriteria hanteert Dynafix om ervoor te zorgen dat dit niet gebeurd? Wie maakt en wie draagt zorg voor de fotos bij binnekomst Dynafix en bij verzending naar externe partijen, hoe vaak worden fotos gemaakt en waar worden deze opgeslagen? Waarom is er 12 juli door de medewerkers van Dynafix na het Phonehouse contact met uw bedrijf en mailcontact van mij er niet voor gezorgd dat mijn verdwenen vertrouwen is hersteld, bijvoorbeeld door het maken van nieuwe fotos van de toen huidige staat van mijn toestel voor deze naar de "Externe dienst is verstuurd? Medewerker Margot meldt ook in de mail 12-07 14:57 uur "Uw toestel is nu niet meer bij ons vandaar dat wij u geen foto kunnen laten toekomen." ?? En dit uit diezelfde mail op 12 juli van medewerker Margo op 14:57 uur: "U kunt er nu zeker van zijn dat wij uw toestel de Nokia Lumia 930 met IMEInummer 353633068676361 door hebben gestuurd aan de Externe Dienst. Als dit niet zo zou zijn, ontvangt u van hen nog een verschillenmelding" Waar is dan de verschillenmelding van de "Externe Dienst?" Want hoe kan het in hemelsnaam dat mijn toestel na uw per mail bevestigde checkup extern onbeschadigd verstuurd word , wat dus volgens jullie laatste Dynafix-reaktie schijnbaar toch beschadigd aankomt bij de Externe Dienst door transport van Dynafix en er toch GEEN verschil blijkt te zijn opgemerkt door deze zelfde Externe Dienst bij ontvangst ? Waar zijn die fotos die gemaakt zijn bij ontvangst Externe Dienst?? Wie binnen Dynafix kan mij nu definitief uitsluitsel geven wat de echte huidige status is van mijn toestel? Hoe kan ik dan in de huidige situatie er vanuit gaan dat mijn toestel met de hoogste zorg en kwaliteit is behandeld? Waarom vertellen al jullie medewerkers een compleet ander verhaal? Maar nog het meest onbegrijpelijke en meest schandelijke van dit alles? Hoe kan je het als Bedrijf na zoveel fouten het durven het in je hoofd te halen om mij dan alsnog een Prijsopgave Displayschade op te sturen voor 191 euro terwijl je zoveel keren als als organisatie compleet gefaald heb... Need i Say more ?? Hoe kan ik gezien deze gang van zaken ooit nog vertrouwen dat Dynafix daadwerkelijk nog mijn eigen toestel in perfecte conditie kan retourneren aan mij als klant als men bij U INTERN zelf niet eens onderling hoe en wat er overal gebeurd in de communicatie en kennelijk ook in de uitvoering en toezicht van het hele reparatieproces??? Ik heb er even over nagedacht en laten bezinken en extra laat voor wakker gebleven om dit voor de volledige verheldering te delen.. En hoe meer ik er over nadenk hoe zieker ik ervan word. Eigelijk is slechts een nieuwe telefoon ter compensatie veelste weinig gezien deze geschetste stand van zaken.. Dit was mijn laatste betoog tot zover..alles is door mij nu eindelijk wel gezegd. ik wacht af hoe jullie dit nu echt gaan Fixen met mij (whats in a name...) en reageer pas op een echte oplossing! David M David M.

Reactie van de melder van de klacht David M.

1 jaar geleden - Ik heb de Phonehouse net aan de lijn gehad en hebben mij het advies gegeven om toch de kosteloze reparatie te accepteren, ook al kunnen ook zij mij 0 informatie geven over wat er nou precies gebeurd is met mijn telefoon. Ook konden zij mij niet zeggen wanneer ik nu het toestel terug krijg, ze geven alleen aan hetzelfde wat in Dynafix laatste reaktie staat, dat ze het kosteloos gaan oplossen en dat ik mijn eigen originele toestel terug krijg. Ondertussen wacht ik nog op de verklaring van Dynafix over alle fouten die gemaakt zijn en de verwarring, maar goed dat is nu voor het moment even bijzaak. Ik heb met grote tegenzin het voorstel geaccepteerd en ook mijn ongenoegen duidelijk bij Phonehouse aangegeven over de hele gang van zaken, Maar goed Ik ga over 12 dagen naar Tjechie op vakantie en ik hoop dat ik dan in ieder geval mijn telefoon terug heb, maar tot die tijd dat ik mijn telefoon terug heb in perfecte staat blijf ik extreem sceptisch over een goede afloop, To be continued!

Heeft op 10 augustus 2016 om 17:53 geantwoord

Dus zojuist heb ik mijn toestel kunnen ophalen bij the Phonehouse.
In de sealed bag zat mijn oude toestel, althans het omhulsel en het toestel wat ik mee heb gekregen.
Ze hebben schijnbaar een boardswap gedaan.
Nu kom ik thuis , doe mijn simkaart erin en ga kijken of alles werkt.

En je kan het al raden: NIETS GEREPAREERD!!!!
Whatsapp opnames werken nog steeds niet en bellen met de huistelefoon geeft nog steeds dezelfde slechte verstaanbaarheid issues en wegvallen van het stemgeluid....
De Accu zal ook wel niet gerepareerd zijn maar dat weet ik pas als het toestel straks leeg is.

Maar Verdomme Dynafix! Alweer gefaald, alweer je afspraken niet nagekomen om mijn issues te fixen.
Nu moet ik ALWEER naar the Phonehouse het toestel toesturen naar jullie onkundige handen met jullie waardeloze handelswijze.
Ik kan nu dus waarschijnlijk vergeten dat ik een werkende foon heb voor op vakantie volgende week dinsdag en dat is echt Schande..

1 grote Schande is dit... Dus nee niks opgelost , nee een zeer teleurgestelde klant.

Alle klachten die gemeld zijn door David M.