Klacht: Fraude bij flexibel ticket

op 06 september 2018 over supersaver.nl in de categorie Online Vliegtickets

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ikzelf en 3 vrienden vonden het een plan om samen naar ibiza te reizen. We boeken ons ticket als flexibel ticket omdat we nog geen bevestiging hadden ontvangen van onze verblijfplaats en maar goed ook!

Onze verblijfplaats ging niet door en alle andere verblijven werden extreem duur dus hadden we besloten om ons ticket om te boeken naar volgend jaar. 24h voor vertrek had je daar de tijd voor en op zondag 9 september zouden we vertrekken dus op woensdag 5 september bel ik naar het nummer dat je moet bellen om om te boeken (want dat kan enkel telefonisch). Ik kom uit bij een departement in India. De man zei in gebrekkig Engels dat ik opnieuw het nummer moest intoetsen maar optie 1 moest kiezen ipv optie 2.
Tot hier nog geen enkel probleem.

Ik doe wat mij gezegd is en bel het nummer opnieuw. 60 minuten heb ik gewacht en alsnog niemand aan de lijn gehad. Ik was het deuntje ondertussen meer dan moe dus besloot om het de dag nadien opnieuw te proberen.
De dag nadien alweer geen reactie.. Veel te lang gebeld zonder resultaat dus ik besluit daarop om terug naar het eerste departement te bellen en hoop dat zij mij kunnen verder helpen.
Ik leg de situatie uit aan de operator maar ook zij vertelde dat ze niets kon doen enof mij kon doorschakelen.
Ik bel opnieuw naar ‘optie 1’… na 40min krijg ik iemand aan de lijn. We bespreken enkele data en plots zegt ze mij dat ik 1200 euro moest opleggen voor 4 personen. Ik zei dat ik daar niet mee akkoord ging omdat ons initieel ticket al prijzig was en we besloten om andere data te zoeken. Op dat moment werd de lijn onderbroken en moest ik OPNIEUW terugbellen, alweer 40min in wacht gestaan en mijn geduld werd op de proef gesteld.
Ondertussen keek ik mee op de website van Supersaver onder dezelfde airline (Iberia) voor nieuwe tickets en zag ik duidelijk dat de tickets goedkoper waren dan dat wij hadden betaald. Ik kreeg de dame opnieuw aan de lijn en ze vond nieuwe data maar hiervoor zouden we 120 euro extra moeten betalen.
Ik legde haar uit dat ik daarmee niet akkoord ging want ik zag overduidelijk dat de prijs goedkoper was en dat we dus in principe niet moesten opleggen.
Haar uitleg was dat ik prijzen zag voor een ‘nieuw’ ticket en dat in haar systeem andere prijzen worden aangegeven omdat wij al een bestaand ticket hebben.
Tot zover mijn logica.. ik begon op dit moment zeer geïrriteerd te geraken omdat ik het oneerlijk vond en geen logica terugvond in hun verhaal. Ik legde alsnog uit dat ik het extra bedrag niet zou betalen omdat de tickets aanzienlijk goedkoper waren dan de prijs die wij hadden betaald en aangezien we een flexibel ticket hebben, het recht hebben om de data te veranderen.

Ze bleef volhouden dat ze niets anders kon doen en dat we de FEE moeten betalen als we ons ticket willen omboeken.
Ik vind het geldzuigerij en ik wil er niet aan deelnemen dus vroeg ik om met een manager te spreken. ”alle managers zijn in meeting, bel binnen enkele uren terug” zei ze. Ik stond erop dat ze mij dan een naam van haar manager zou geven zodat ik ernaar kon vragen. ”Ik ken geen namen van managers”. Niemand geloofd dit excuus dus ik stond erop dat ik alsnog een naam zou krijgen.
Ondertussen vond ik alle excuses maar gek worden en is mijn vertrouwen VOLLEDIG weg. Uiteindelijk zette ze mij in wacht en zou ze een manager doorgeven.
Plots gaat alles wel…
Ik twijfel nog steeds of de man , die ik uiteindelijk aan de lijn kreeg, een manager was … maar goed.
Hij was zeer onvriendelijk, was me eigenlijk aan het uitlachen en zei dat hij het begreep dat ik het niet begreep en dat het waarschijnlijk tijd zou nemen voor ik het effectief zou begrijpen.
Zijn uitleg trok op heel weinig en hij sprak zichzelf ook tegen.
Uiteindelijk stond hij erop dat hij de informatie over het flexibel ticket opnieuw naar mij zou doormailen terwijl ik de uitleg, in het Nederlands voor mij had maar goed, extra info kan nooit kwaad en ik stond erop dat hij de informatie over de tickets ook mailde.

Ondertussen heb ik een mail ontvangen (geen link naar een website) maar een geschreven mail met het volgende:

Dear SirMadam,

Thank you for your email.

You have chosen to purchase a Flexible ticket. This means that you can change the time and date of travel once, without incurring a rebooking fee.

Flexible ticket product is the product offered by Supersaver not by the airline. If you make changes with the airline you need to pay airline change fee penalty with applicable fare difference if any.

If you wish to rebook, contact our customer support team by phone. Remember that you must rebook at least 24 hours before the original departure time and during our opening hours.

If you have a Flexible ticket, please remember the following:
You can change the time and date of your journey without incurring the fixed rebooking fee from us or the airline.
You can only change your journey details once.
Your journey can only be rebooked if there is sufficient space available.
You can book a new journey up to a year in advance. The rebooked journey must be completed within one year from the original booking date.
We are always looking for the best possible options for you within the same price range.
If the rebooking results in a price difference, you will be asked to approve the new price before continuing.
You will travel with the same airline as on your original journey; you cannot change your airline.
You will travel to and from the same destination. You cannot change destination, the order of each journey stage, or rebook a ticket with a stop-over.The names on the tickets must be the same as previously. You cannot change or amend any of the names.
Upgrades to different cabin or booking class on the same flight are not permitted.
For further information, please refer to the travel terms and conditions on our website.
If you wish to rebook your ticket, you are welcome to reply to us with your desired date.

!!!!You can change the time and date of your journey without incurring the fixed rebooking fee from us or the airline.
JE KAN DE TIJD EN DATUM VAN UW REIS VERANDEREN ZONDER OMBOEKINGSKOSTEN TE BETALEN VOOR HUN OF THE AIRLINE.
En toch zijn hun zogezegde tickets duurder dan die dat ik vind, kortom.. ze rekenen een extra kost aan zonder enige reden.

De service is uitermate slecht, ik heb gevoel dat ze met geen enkele oplossing komen en de mensen enkel meer en meer willen laten betalen.

SuperSaver en Iberia staan voor mij in een slecht daglicht en ik vrees dat, als ik geen eerlijke oplossing krijg, ik nooit meer bij hun zal boeken en iedereen zal waarschuwen voor hun slechte service en uitbuiterij.

PS: Ze kunnen zogezegd maar 2 data per telefoon bekijken. Nog zo’n mega onzin. Dus als ik haar had gevolgd dan had ik opnieuw moeten bellen, opnieuw 60min in wacht gestaan om dezelfde uitleg te doen om terug een nieuwe data te vinden. WAUW… dit slaat alles!

Gewenste Oplossing:

Een nieuwe data zonder extra FEE want de tickets zijn in het algemeen goedkoper voor volgend jaar.
Een duidelijk service en als ik dat niet krijg wil ik gewoon over heel de lijn mijn geld terug. Spijtig voor Iberia maar dat is het risico dat zij nemen om met SuperSaver samen te werken.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over supersaver.nl

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over supersaver.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sarah Rose