Klacht: Na seizoen

[email protected] op 20 oktober 2018 over FOX REIZEN in de categorie Reizen Algemeen

Wij hebben de 16-daagse groepsrondreis Natuurlijk Costa Rica All-In met Lufthansa gedaan.

Was een prachtige reis maar helaas zijn daar ook de nodige klachten uit voortgekomen.

1) Wij werden verplicht mee te doen met 2 excursies. Als we niet mee gingen, kon de rest van de groep ook niet. Dit komt op mij over als chantage.

We hebben nog gevraagd aan de reisleider of we daar bij de ingang niet konden wachten maar dat was niet mogelijk. (wandeling door een park a 40 USD per persoon en een krokodillen tocht a 45 USD per persoon)

Dit hebben we besproken met de reisleider maar die had weinig inlevingsvermogen.

2) Door de nodige stakingen waren wij genoodzaakt om op sommige dagen vroeg weg te gaan. Dat is geen probleem maar op 1 dag bestond het ontbijt uit een boterham met een pakje sap en een banaan. Een koekje werd uitgedeeld als goedmakertje maar de koffie moest je zelf kopen. Toen we een pauze namen kwamen we een andere groep toeristen tegen en die waren ook vroeg weg gegaan en die kregen onderweg een goed ontbijt. Zorg onderweg dat je een ontbijt krijgt met koffie en thee.Onze reisleider zorgde goed voor zichzelf.

3) Wij zijn in september gegaan en dan is het schijnbaar na-seizoen in Costa Rica. Dat hebben wij niet ergens gelezen maar dan zijn de hotel faciliteiten half open en personeel totaal niet vriendelijk. Geen bedjes bij het zwembad, bar dicht om 22.00 of helemaal geen bar en geen mogelijkheid om wat te kopen.

Prijs van de reis is dan aan de hoge kant.

4) Laatste dag moesten wij vanuit Tortuguero naar San Jose vliegveld. Ivm de stakingen gingen we om 6.30 ontbijten, 7.00 op de boot en om 9.00 zaten we in de bus. Deze stopte op een punt voor de weg blokkades omdat we daar MOESTEN lunchen om 10.15. De reisleider zei nog kijk het rijd nog lekker door. Om 11.00 zijn we weer gegaan en helaas stonden we toen 2 uur stil in de weg blokkade. Had de reisleider niet verwacht. De hele week staan we om 5.00 op en zitten we om 5.30 in de bus maar deze was nieuw. Na de weg blokkade werd de optie aan ons gevraagd of hotel of vliegveld. 6 van de 20 wilde naar het hotel en nu was het meeste stemmen gelden dus om 15.00 werden wij op het vliegveld afgezet. kan je 5 uur wachten op een vliegveld waar niks te doen was. Als we niet hadden geluncht waren we misschien om 13.00 in San Jose in het hotel geweest. Hadden we daar kunnen lunchen en omkleden ipv op het toilet van het vliegveld. Lunch om 10.15 met aardappelen, rijst en vlees heb ik maar overgeslagen, en zoals wij al eerder vermelden de reisleider zorgde goed voor zich zelf en had weinig inlevingsvermogen.

5) De verschillen in lunches en diners is groot. Tijdens sommige lunches kon je alles eten en een biertje erbij drinken en dat gold ook voor diners maar dan ergens anders kreeg je weer een buffet voor lunch of diner met een sapje (Vooral de lodges). Daar zit zoveel verschil in dat staat in geen prijs verhouding.

6) Dat de hotels geen 3 sterren zijn prima maar schoonmaken moet in ieder hotel. Dat gebeurde niet. Ook de zwembaden en daar omheen was niet schoon.

Een redelijke vergoeding word betaald en niet die 150 euro aan een reis check.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over FOX REIZEN

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over FOX REIZEN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door