Klacht: Foutieve verwerking retour met ingebrekestelling via Incassobureau als gevolg – not amused!

op 19 maart 2020 over Zalando in de categorie Online Warenhuizen

Op 17 december plaatste ik een bestelling van 3 hemdjurken. 2 van de drie waren te groot en ik vroeg hiervoor onmiddellijk een retour aan, bij de derde twijfelde ik. Toen ik de jurk paste om aan mijn man te tonen vond ook hij deze jurk niet flatterend en besloot ik ook hiervoor de retour aan te vragen. Concreet twee retouraanvragen voor 1 bestelling. Op de FAQ stond dat deze in hetzelfde pakketje konden verzonden worden. Voor alle zekerheid vermelde ik op beide retourformulieren dat het over DRIE stuks ging en twee retourzendingen. Ik trok hiervan ook een foto om te bewijzen.
Enige tijd later controleerde ik mijn status op ZALANDO en kwam tot de vasstelling dat de verzending NIET correct verwerkt was en er maar TWEE jurken als geretourneerd waren aangeduid. Jammer want ik waarschuwde ervoor bij de retour en wanneer je DRIE stuks in een retourverzending aantreft ipv TWEE hoeft je toch niet ver te zoeken.
Enfin, contact opgenomen met service, formulier ingevuld en opgezonden en in de veronderstelling dat alles in orde was.
IK moet wel toegeven dat ik op 1 februari van werkgever veranderd ben en dat daardoor mijn e-mailadres gekoppeld aan mijn account niet meer werkt. In de drukte van een nieuwe functie heb ik hier niet meer aan gedacht. Tot ik eerder deze week een INGEBREKESTELLING ontving voor een VEEL GROTER bedrag dan de jurk. Toen viel ik echt van mijn stoel van verbazing. Het spreekt voor zich dat ik niet van plan ben om te betalen voor een correct geretourneerde jurk.
Het gaat over volgende:
Stephanie Van Lancker
Dossiernummer 186575
Klantnummer 31200560220
Bestelnummer 11003039770488

Correct rechtzetting en intrekking van de ingebrekestelling een centraal e-mailadres @zalando.be waar men terecht kan met vragen (niet via contactformulier). Dit is niet te vinden op de website.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zalando

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zalando nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Stephanie VL