Klacht: Foutieve factuur

op 05 januari 2018 over Parkmobile in de categorie Parkeren

Naar aanleiding van mijn klacht over een foutieve factuur die ik heb mogen ontvangen krijg ik bericht dat de klacht volgens Parkmobile is opgelost de oplossing is volgens Parkmobile dat ik zelf de helft moet betalen meer kunnen ze niet voor mij doen Ik wil niet de helft betalen Ik wil betalen voor de tijd dat ik daadwerkelijk daar heb geparkeerd en ik ga niet betalen voor de tijd dat ik er niet heb gestaan buiten dat heb ik bewijs dat ik op dat tijdstip ergens anders was dus de hele klacht is niet opgelost

Ik wil de factuur niet betalen Ik wil alleen betalen voor de tijd dat ik daar wel heb gestaan

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Parkmobile

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Parkmobile nog niet in behandeling is genomen.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Parkmobile in behandeling genomen

Bericht van Parkmobile

10 maanden geleden - Beste mevrouw Den Braasem, Hartelijk dank voor uw bericht. Wij begrijpen dat het heel vervelend is dat uw parkeeractie heeft doorgelopen. Echter hebben wij alles voor u nagekeken, maar hebben wij helaas geen afmelding van u mogen ontvangen en hebben wij dan ook geen bevestiging van succesvol afmelden afgegeven. U kunt er dan niet van uitgaan dat uw parkeeractie succesvol is afgemeld. Het kan namelijk zomaar zijn dat uw verbinding op uw telefoon het op dat moment niet toelaat om het afmeldverzoek succesvol te versturen naar ons systeem. U dient dit dan nogmaals te proberen, totdat de parkeeractie wel succesvol is afgemeld. Er wordt dan een overzicht van uw parkeeractie in de app weergeven, met een eindtijd en eindbedrag. U bent zelf verantwoordelijk om dit na te gaan. Omdat wij het toch een vervelende situatie vinden, hebben wij u uit eenmalige coulance aangeboden om de helft van de kosten te vergoeden. Ondanks dat wij alsnog de volledige kosten dienen af te dragen aan de gemeente, omdat dit parkeerbelasting betreft en niet voor ons is. De vergoeding komt dus volledig vanuit ons en is de oplossing die wij u kunnen bieden. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, Customer Support Parkmobile

Reactie van de melder van de klacht Mirandadb

10 maanden geleden - Ik heb inmiddels betaald omdat ik geen problemen wil maar nogmaals ik heb bewijs dat ik ergens anders was en nogmaals ik kreeg keer op keer de melding dat ik me niet kon aanmelden dus ik ben zeker niet blij met deze oplossing

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Parkmobile een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Parkmobile

Heeft op 19 februari 2018 om 10:00 geantwoord

Beste mevrouw Den Braasem,

Bedankt voor uw bericht.

Daar wij natuurlijk goed begrijpen dat het erg vervelend is wanneer er meer kosten worden berekend dan dat u daadwerkelijk gepakeerd heeft gestaan, bieden wij vanuit Parkmobile een coulance aan. Echter is deze coulance wel afhankelijk van de situatie die zich heeft voorgedaan. Een vergeten actie had bijvoorbeeld voorkomen kunnen worden door het gebruik van onze herinneringsdienst of door het instellen van een automatische eindtijd. Hoewel wij graag de volledige kosten hadden vergoed, hopen wij dat u ook onze kant kunt begrijpen. Wij dienen namelijk alsnog de volledige kosten af te dragen aan de gemeente. Dit zou dus betekenen dat wij de kosten aan u vergoeden en deze ook nog aan de gemeente afdragen.

Wij hopen dat er snel verandering komt in de procedures en het restitutiebeleid zodat wij meer voor onze gebruikers kunnen betekenen. Onze excuses voor het ongemak.

Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u nog vragen? U vindt de antwoorden op de meest gestelde vragen op onze website op www.parkmobile.nl/helpdesk www.park-line.nl/zakelijk/helpdesk. Als het antwoord op uw vraag er niet tussen staat dan helpen wij u graag verder.

Customer Support

Alle klachten die gemeld zijn door Mirandadb