Klacht: foute diagnose

op 08 juli 2017 over Dierenkliniek Dijkshoorn Zeist in de categorie Zorginstellingen

Wij zijn met onze Labrador Deli, begin juli bij hr. Dijkshoorn geweest. Waren altijd bijzonder tevreden over de behandeling van onze golden retrievers. Onze hond mankte en had enorme pijn . Wij dachten zelf dat het uit de nek kwam, omdat ze echte pijnscheuten had. Nadat hr. Dijkshoorn haar had nagekeken zijn er ro-foto’s gemaakt en hij gaf aan dat de klachten uit haar poot kwamen. Zij mist een sesambotje in haar teen, heeft arhtrose in voet en poot en daar kwamen volgens hem de klachten van. 2 injecties gehad met corticosteriode in het gewricht. We moesten na het betalen van de rekening a 382 euro! na 14 dgn . terugkomen Na een dag of 5 zouden de klachten moeten minderen, echter de pijn en het manken werd alleen maar erger. Na 3 dagen wederom gebeld voor overleg. Hr Dijkshoorn begreep dit absoluut niet en schreef Tramadol 160 mg. voor. Deze medicatie deed helemaal niets, daarom een dierenarts in onze woonplaats Enschede geraadpleegd. Foto’s uit Zeist waren opgestuurd. Conclusie van deze dierenarts was, slechts na het uitvragen van de directe klachten, geheel anders. Hij heeft de poot onderzocht en de nek bevoeld. HIj zei dat het niet uit de poot kwam, maar uit de nek, wat ik bij dr. DIjkshoorn ook al
aangaf! Er waren zeker afwijkingen op de foto te zien, maar deze correspondeerden niet met de pijn. Bij een bepaalde druk op de nek kromp de hond ineen en toen was de zaak duidelijk. De hond heeft Corporal voorgeschreven gekregen . De Tramadol moest ik direct aan de kant schuiven. We zijn nu ruim een week verder, de hond heeft geen pijnklachten meer en mankt nagenoeg ook niet meer.

U moet weten dat wij alles voor onze dieren overhebben. Wat mij echter enorm tegen de borst stuit is dat wij uit Enschede speciaal naar Zeist zijn gereden om een goede en adequate behandeling te krijgen. WIj moesten na het consult, wat bestond uit analyse, foto's en 2 injecties 382 euro betalen. Als onze hond daarmee was geholpen, had ik daarmee geen probleem gehad, al vond ik de rekening wel erg hoog!!! Daarnaast ook nog een rekening van Tramadol inclusief verzendkosten a 80,30 euro. Tramadol was 68,30 en recept en verzendkosten 12,00 (dit terwijl het zo'n klein pakje is en de kosten bij PostNL 6 euro zijn) Het onverteerbare is dat de hond alleen maar meer klachten kreeg, Al met al heeft deze hele geschiedenis mij meer dan 460 euro gekost, zonder enig effect. Bij de dierenarts in Enschede waren wij 55 euro kwijt inclusief medicatie. Ik denk dat een vorm van compensatie zeker op zijn plaats is.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dierenkliniek Dijkshoorn Zeist

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dierenkliniek Dijkshoorn Zeist nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Josee Verschoof