Klacht: Lidmaatschap niet stop gezet

op 24 augustus 2018 over FNV in de categorie Vakbonden

Ik heb op 19-10-2017 mijn lidmaatschap telefonisch stop willen zetten bij FNV. Dit nadat ik niet meer werkzaam was bij het spoor.
Hier kreeg ik de opmerking dat dit enkel per mail of per brief kon.

Hierop heb ik een aangetekende brief verzonden naar FNV. In novemberdecember 2017 heb ik hier nog telefonisch contact over gehad. Het was wat druk met kerstsinterklaas dus het kon wat langer (lees 2 maanden) duren. In april 2018 heb ik nogmaals telefonisch contact met hen opgenomen. Dit nadat ik geen reactie had vernomen er en wel geld werd afgeschreven van mijn rekening. Telefonisch werd mij medegedeeld dat de aangetekende brief niet ontvangen was zover gezien was. Echter waren ze overgestapt op een nieuw systeem en de medewerker kon niet alles zien. Ik moest nogmaals mijn opzegging doorgeven per mailbrief.
Dit heb ik vervolgens per mail gedaan. Hier kreeg ik op 17-05-2018 pas een reactie op met de vraag of ik de mailbrief nog gehad. Hierop heb ik gemaild dat ik deze niet meer had. Hier kreeg ik een automail als reactie op en heb ik vervolgens pas gisteren, 09-08-2018 een mail ontvangen met dat ze niets voor me konden doen en of dat ik nog even 118 euro over wilde maken.

Zojuist heb ik telefonisch contact gehad en werd mij verteld dat er verwacht wordt dat ik het bonnetje van (lees:) 10 maanden geleden nog bewaard moet hebben en ze anders niet voor me doen.

Dat mijn opzegging per oktober wordt stop gezet 3 maanden later en dat de rest komt te vervallen.

Alle klachten die gemeld zijn door Manon Nellestijn