Klacht: Product anders dan advertentie, retourkosten voor de klant

Dewi Casavola op 30 januari 2022 over Fi wonen in de categorie Online Woonwinkels

Kandelaar bij dit bedrijf besteld via Marktplaats. Bij ontvangst bleek echter dat de kleur van de kandelaar totaal anders is dan de foto’s van de advertentie aangaven. Veel donkerder en warmer qua kleur. In de omschrijving stond niets vermeld over dat de kleur in werkelijkheid anders is. Ik ben van mening dat dit bij zo’n groot kleurverschil wel in de advertentie vermeld had moeten worden. Op de foto links zoals het op Marktplaats stond aangegeven, rechts zoals ik het heb ontvangen. Als ik had geweten dat het deze kleur was, had ik de koop nooit gedaan. Ik wil het product retour sturen, maar niet op eigen kosten. Het product is immers niet zoals de advertentie aangaf. Er werd door het bedrijf gezegd dat ze het jammer vonden dat het niet aan mijn verwachting voldeed. Nee, het voldoet niet aan de verwachting die door de advertentie is gecreëerd. Er wordt volgehouden dat op de website vermeld staat dat retourneren op eigen kosten is. Dat kan wel zo zijn, maar in dit geval heb ik een product opgestuurd gekregen die niet overeenkomt met de advertentie. Toegeven dat er een duidelijk kleurverschil is tussen de foto’s van de advertentie en de foto van de kandelaar die ik heb ontvangen, wordt niet gedaan.
Reactie van het bedrijf op mijn klacht: ‘Onze prijzen zijn laag, vandaar dat de retourkosten voor de klant zijn. Er zijn geen filters voor de foto’s gebruikt.’ En toch zie je een duidelijk verschil. Ik vind het echt te schandalig voor woorden dat ik moet opdraaien voor de retourkosten, terwijl het product anders is dan de advertentie aangeeft. Ik zou dit bedrijf ook zeker niet aanbevelen.

Erken dat de kleur van het product totaal anders is dan je advertentie. Kijk naar de klacht in plaats van je standaard algemene voorwaarden. Ik moet nu kosten maken omdat de advertentie misleidende foto’s bevat. Vergoed de retourkosten.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Fi wonen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dewi Casavola