Klacht: Teveel btw geheven bij import van bladmuziek 4 maanden geleden- wacht nog steeds op retourbetaling

XSophos op 23 februari 2024 over FedEx in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Begin November. 2023 heb ik bladmuziek ( goederen-/ HS- code 4904.0000.00) geïmporteerd vanuit het Verenigd Koninkrijk. Transporteur FedEx stuurde destijds een faktuur met 21% btw-heffing over de waarde van de geïmporteerde goederen. Op de import van goederen die onder deze HS- code vallen, dient slechts 9% btw geheven te worden.
Op 16 Januari j.l. Kreeg ik een mail dat ik €46,76 retour zou ontvangen. Die heb ik nog steeds niet ontvangen. Ook vind ik dat FedEx wettelijke rente dient te vergoeden, evenals de uren die ik tot nu toe heb moeten besteden aan het schrijven van herinneringen en klachten aan de diverse loketjes binnen FedEx waarnaar ik maar steeds verwezen word. FedEx heeft namelijk verzaakt op een van hun kerntaken: het juist toepassen van het douanerecht. En ik vind dat FedEx niet het recht heeft om op deze manier hun werkkapitaal te laten financieren door hun klanten. De teller van de kosten staat momenteel op €225.-
FedEx zwijgt in alle talen..

Gewenste Oplossing:

Betaling van het door mij geëiste bedrag vóór 1 maart 2024

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over FedEx
Download hier uw brief

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over FedEx

Reactie van de melder van de klacht XSophos

9 maanden geleden - FedEx berekent teveel BTW bij import, doet er 3 maanden over om dat toe te geven nadat ik hen dat voorgerekend had, en ik ben na 4 maanden nog steeds op mijn geld aan het wachten.. FedEx reageert niet op mijn mails en klachten en verwijst mij van het ene naar het andere loketje..Sorry zeggen? Past blijkbaar niet in hun bedrijfsfilosofie.. kennelijk heeft FedEx het nodig om haar werkkapitaal op die manier door klanten te laten financieren.. Als ik een negatief getal had kunnen geven als beoordeling, had ik dat meteen gedaan!

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over FedEx nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door XSophos