Klacht: FBTO weigert schadeclaim in behandeling te nemen (reactie blijft na 1 maand geheel uit)

op 04 augustus 2016 over FBTO in de categorie Verzekering

Op 5 juli heb ik per telefoon met Nadieh de Wit afgesproken de gevraagde documenten (schadeformulier en aanrijdingsformulier) naar FBTO toe te sturen. Dit heb ik volgens afspraak gedaan. Zij deed de toezegging uiterlijk binnen 10 werkdagen te reageren. Dit was volgens haar echt het uiterste scenario.

Na ruim drie weken niets gehoord. Afgelopen zaterdag nogmaals gevraagd om binnen 5 werkdagen een reactie te geven. Eindstand: inmiddels zo goed als 1 volle maand later geen enkele reactie op de ingediende schadeclaim.

De handelswijze van FBTO bestaat uit, zo is hier helaas uit op te maken, het zo langzaam en moeilijk mogelijk helpen van klanten zodra zij een beroep willen doen op hun verzekering. Deze ervaring strookt bovendien met andere ervaringen van vrienden en kennissen die vergelijkbare situaties hebben meegemaakt. Triest om te constateren dat FBTO haar klanten zo behandelt.

Zo spoedig mogelijk een reactie en correcte afhandeling van mijn schadeclaim.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar FBTO over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door FBTO in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat FBTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FBTO

Heeft op 04 augustus 2016 om 12:32 geantwoord

Beste Pim R,

Ik heb contact gehad met onze Schade afdeling. Die hebben je email met je documenten ontvangen. Nadieh is zelf niet aanwezig, maar een collega heeft je email erbij gehaald. Daar kon ze niet zozeer een vervolg actie vanuit ons uit opmaken. Die gaven aan dat wij in afwachting zijn van jou. Je kan gewoon naar een aangesloten herstel bedrijf. Vanaf dat moment ontstaat er een claim. En dan kunnen wij dit aan de hand van je schadeformulier proberen te verhalen op de tegenpartij.

FBTO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Pim R

9 maanden geleden - Beste FBTO Webcare, Er is uw voornoemde medewerker expliciet besproken dat FBTO zich als eerst over de schuldvraag zou buigen middels een schade expert. Het resultaat van dit onderzoek zou naar mij worden teruggekoppeld, waarna ik een besluit neem m.b.t. herstel van de schade. Op basis van deze overeenkomst wacht ik daarom uw reactie aangaande beoordeling van de schuldvraag af.

Alle klachten die gemeld zijn door Pim R