Klacht: Fbto hanteert “wachttijden” voor bepaalde modules/vergoedingen in uw nadeel

op 22 maart 2013 over FBTO in de categorie Verzekering

Ik ben verzekerd bij Fbto, omdat ze reclame maken voor het zelf kunnen bepalen waar je verzekert voor wilt zijn én wanneer. Alleen Fbto hanteert dus bepaalde beperkingen op het aan en uitzetten van modules; namelijk wachttijden. Dus in de realiteit moet je dus ongeveer 6 maanden van te voren kunnen voorspellen of je een bril nodig hebt. Zoals bij mij; bril stuk, nieuwe bril kopen, Fbto bellen en module inschakelen voor brilvergoeding. Dat is pas mogelijk over 6 maanden vanwege de ” wachttijd op deze vergoeding”. Dus op deze manier kom ik niet in aanmerking voor de vergoeding omdat ik de bril nu nodig heb en ga betalen. Dus geen vergoeding, tenzij ik 6 maanden wacht… Dit is dus een van de addertjes…

Als er geen wachttijden worden gehanteerd en dat Fbto zijn beloftes nakomt.

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar FBTO over deze klacht.

7 jaren geleden - Ik heb FBTO een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door FBTO in behandeling genomen

Bericht van FBTO

7 jaren geleden - Wij hebben jouw klacht gelezen. Wij nemen dit op met de betreffende afdelingen en komen hierop terug.Hartelijke groet,FBTO Webcare

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat FBTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van FBTO

7 jaren geleden - Beste Thessa46,U kunt op onze FBTO Zorgverzekering inderdaad verschillende modules aan- en uitzetten. Op sommige modules/vergoedingen zit daarbij een wachttijd. Wij zijn daar erg transparant in. Ook bij het afsluiten van een FBTO Zorgverzekering staat een eventuele wachttijd duidelijk vermeld. Vervolgens kunt u tijdens de looptijd uw verzekering wijzigen op mijnFBTO. Ook daar staat bij iedere aanvullende module een korte omschrijving van de vergoedingen en de eventuele wachttijd.Hartelijke groet,FBTO Webcare

FBTO

Heeft op 25 maart 2013 om 16:34 geantwoord

Eventuele wachttijden worden duidelijk aangegeven

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van FBTO beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht Thessa46

7 jaren geleden - Mijn vraag is waarom er wachttijden gehanteerd worden en ik begrijp niet dat ik mijn nota ook over een paar maanden kan declareren.

Bericht van FBTO

7 jaren geleden - Beste Thessa46,Het principe van een verzekering is dat het risico van bepaalde schade gezamenlijk wordt gedragen. Wij hanteren wachttijden om onze premie’s aantrekkelijk te houden. Als we helemaal geen wachttijden hanteren kan een verzekering niet meer werken. En wat betreft uw declaratie. De ‘behandeldatum’ is leidend. Als deze datum in de wachttijd periode is, komt dit niet voor vergoeding in aanmerking.Mocht u nog vragen hebben dan kunt u natuurlijk altijd even bellen op 058 234 56 78!Hartelijke groet,FBTO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Thessa46