Klacht: facturen na gratis abonnement

op 04 juli 2016 over Huurwoningen.nl in de categorie Websites - Woningen

Na een gratis abonnement te krijgen van 7 dagen, loopt het abonnement automatisch over naar een betaald abonnement à € 19,95 (wat mij onbekend is). Opeens krijg ik mails over “betalingsachterstanden” met bijgevoegd de factuur. Ik vond dit een zeer vreemde gang van zaken. Waarom krijg ik mails van betalingsachterstanden als ik nog nooit een factuur heb gezien? Ik vind het vreemd en daarom neem ik contact op met de klantenservice. Degene die ik daar spreek, is alles behalve vriendelijk en professioneel. Ik word constant afgepoeierd zonder een deftig antwoord op mijn vragen te krijgen. Deze “huurwoningen.nl” is mijns inziens waardeloos qua klantenservice en abonnement.

Ik zou graag zien dat de facturen komen te vervallen.

Bericht van Huurwoningen.nl

1 jaar geleden - Geachte heer/mevrouw, Wij handelen onze klachten intern af via onze website via het klachten formulier. Wij verzoeken u om deze klacht bij ons neer te leggen via onze website. Met vriendelijke groet, Klantenservice Huurwoningen.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningen.nl in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningen.nl

Heeft op 25 juli 2016 om 09:12 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben de accountgegevens erbij gezocht. Deze hebben wij u meermaals toegezonden per e-mail. Op onze website staat zeer duidelijk aangegeven dat de eerste 7 dagen gratis zijn, en dat hierna het betaalde account van kracht wordt indien u zich niet binnen de gratis periode heeft uitgeschreven. Hiervoor heeft u ook uw rekeningnummer ingevuld en bent u akkoord gegaan met de betalingsverplichting welke na de eerste 7 dagen van kracht wordt.

Hieronder ziet u tevens een gedeelte uit onze voorwaarden.

1.11 ‘Actieve account’: wanneer een woningzoekende zich met een premium account registreert ontvangt deze een bevestigingsmail op zijn/haar e-mailadres. Na de 7 dagen proefperiode ontstaat een abonnement en is de woningzoekende abonnementsgeld verschuldigd aan Huurwoningen.nl.

Echter heeft u de geïncasseerde termijnen onterecht gestorneerd. U heeft derhalve facturen van ons ontvangen. De betalingsverplichting voor beide facturen blijft dan ook onverminderd van kracht, daar u de incasso's onterecht heeft teruggeboekt.

Klantenservice Huurwoningen.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Ivllll