Klacht: Extreme verhoging boete door deurwaarder

op 08 februari 2018 over CJIB in de categorie Incassobureaus

In februari 2016 ben ik opgepikt door de camera van het RDW omdat ik reed met een auto waarvan de APK verlopen was. Stom, dat realiseer ik mij. In verband met daarop volgende verhuizingen zijn de aanmaningen niet aan mijn adres bereikt. Het was gedurende lange tijd stil, ik heb niet meer aan deze boete van 130euro gedacht.

Omstreeks april 2017 kreeg ik een brief van een deurwaarder, te weten Karreman Gerechtsdeurwaarders. Ik heb hierop direct contact opgenomen en een betalingsregeling getroffen.

Op dat moment kwam ik echter in de schulden en ben ik met behulp van de gemeente en mijn vriend er haar aan gaan werken om alles netjes te regelen met diverse schuldeisers. We hebben opnieuw alle openstaande boetes opgevraagd, en hierover een betalingsafspraak kunnen maken met het CJIB.

Ons inziens omvatte dit ook de schuld die had van 130euro in verband met het verlopen APK-bewijs. Het CJIB heeft dit ook zo gebracht in de telefonische gesprekken met mijn vriend en de gemeente.

Gister ontving ik echter een brief van Karreman Gerechtsdeurwaarders. Er is loonbeslag gelegd en ik ben inmiddels een som van in totaal 1153euro verschuldigd. Dat is ruim 1000euro meer.

Heb ik éindelijk alles financieel op orde, na maanden op een houtje te hebben gebeten en met 10 slagen in de rondte te hebben gewerkt, krijg ik dit. Ik ben terug bij af. Ik heb geen idee waar ik dit geld vandaag ga halen.

Mijn huidige salaris ligt net onder de beslagvrije voet, dus dat loonbeslag is feitelijk niets, maar ik wil van die schuld af!! Ik start volgende week bij een nieuwe werkgever en ik wil daar niet beginnen met de stempel van ‘schuldenaar’.

Ik ben best bereid om verhogingen te betalen, maar meer dan 1000euro MEER heffen op een boete van oorspronkelijk 130euro? Dat lijkt mij nogal grof. Ik ga hierdoor weer zodanig diep zakken dat ik van voor af aan kan beginnen. Ik wil graag een verlaging van deze kosten en een betalingsregeling zodat ik dit maandelijks zélf op kan lossen, zonder dat mijn nieuwe werkgever hier bij betrokken raakt.

Kom op mensen, wat is mijn kans om ooit financieel gezond te worden als dit de handelswijze is van de overheid? Red me!

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CJIB over deze klacht.

Bericht van

4 maanden geleden -

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CJIB in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat CJIB een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CJIB

Heeft op 21 februari 2018 om 13:58 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Wanhopertje