Klacht: Extreme overlast dalende vliegtuigen Zwanemburgerbaan

op 07 oktober 2017 over Schiphol in de categorie Luchthavens

Beste,

Al jaren kunnen wij vanaf 5 uur in de ochtend niet meer slapen vanwege de herrie die de landende vliegtuigen van de Zwanenburgerbaan veroorzaken. De herrie is soms zo extreem hard dat je er wakker van wordt. Tijdens het ontbijt is zelfs een gesprek dan niet mogelijk is. De ramen en deuren zijn dan trouwens dicht. Soms is het zo dat je de radio niet meer kan horen. Zelfs met de ramen dicht is de herrie ongekend hard. Ook horen wij vaak in de nachten zwaar gebrom van landende vrachtvliegtuigen. Deze zetten dan de landing in op de Polder- en of Zwanenburgerbaan. In de zomermaanden is het helemaal feest. Dan is het net zo erg of erger. Iedere 30 seconden zet een vliegtuig de landing in op de Zwanenburgerbaan. De herrie is dan zo extreem dat je een gesprek moet stoppen. IEDERE 30 SECONDEN ZET EEN VLIEGTUIG DAN DE LANDING IN. Dit is ongekend. Dit is niet alleen de Zwanenburgerbaan. Ook de Polder baan, deze ligt parallel aan de Zwanenburgerbaan. Dubbel overlast. Over Polderbaan is dit he zelfde liedje. Als ik dan in de media lees dat Schiphol binnen de milieu – en geluidsnormen blijft denk dat degene die dit verteld waarschijnlijk niet in de Randstad woont. De afspraken zijn waarschijnlijk afgestemd om afgesproken normen, maar wie bepaald dat? en Hoe? Als je naar de landkaart kijk van de Randstad is deze plek 1 rode vlek van extreme overlast. Gek, dat dit kan en ook wordt geaccepteerd. Ook de discussie over meer vliegtuigen houdt dus in meer herrie en vervuiling. Deze opmerkingen over geluids- en milieunormen zijn afgesproken maar totaal niet in balans met het woon- en leef genot van burgers. Het is ook in strijd met alle fatsoensnormen in een land als Nederland. De hoeveelheid fijnstof die over de burger neerdaalt is in Assendelft behoorlijk. Maak maar eens een tafel schoon als je buiten in de tuin wilt gaan eten. De doekjes zijn zwart van de fijnstof. Logisch want de vliegtuigen vliegen pal over de woningen van Assendelft/Saendelft. Wij hebben er als burger extreem veel last van. Luister daar dan ook naar. Een burger in Nederland heeft het recht om in een gezond en geluidsarm klimaat te wonen, zonder extreme herrie/overlast of vervuiling van stijgende of dalende vliegtuigen. Met vriendelijke groet, Jan Velthuis, Assendelft.

Verleggen aanvliegroutes of vliegveld in zee

Alle klachten die gemeld zijn door Jan Velthuis