Klacht: Extreem hoge facturen voor het niet oplossen van het probleem

op 19 februari 2018 over van Genabeek in de categorie Installatiebedrijven

Begin november 2017 ben ik in contact gekomen met van Genabeek ivm een lekkage. De eerste lekdetectie is deels uitgevoerd: er is een onderzoek gedaan met een camera. Hiermee kon het lek niet worden opgespoord. Het materiaal voor een traceergasmeting had hij niet bij zich, daarvoor moest ik maar een tweede afspraak maken. Dit heb ik gedaan en vlak daarna ontving ik voor de eerste meting een factuur voor 535 euro. De tweede afspraak werd tot twee keer toe een uur na de afgesproken tijd afgezegd. Toen de derde keer er uiteindelijk wel iemand kwam is er een meting met traceergas uitgevoerd. Hieruit kwam dat er inderdaad sprake is van lekkage in de hoek waar het nat was. Dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken! Er werd mij verteld dat de lekke leiding achter een voorzetmuur in de kruipruimte zat, maar dat ik daar iemand anders voor moest laten komen. Dat heb ik gedaan en toen bleek dat er helemaal geen leiding loopt achter deze voorzetmuur. Van deze meting ontving ik geen meetrapport, maar wel een factuur van 888 euro !(!!!) Na bellen met de heer van Genabeek, gaf hij toe dat er fouten in deze factuur zitten: zo is er ten onrechte een tweede keer starttarief van 300,- euro gerekend, was er 235,- euro ‘uren meer dan drie uur gewerkt’ in rekening gebracht (de lekdetector moest blijkbaar van een klus in Amsterdam komen en had daarbij lang in de file gestaan) en was de prijs van de traceergasmeting van 100,- euro (zoals gezegd door de persoon die de meting heeft uitgevoerd) naar 195,- euro gegaan. De heer van Genabeek zou een nieuwe factuur maken. Een week later ontving ik een aanmaning voor de 888,- euro. De nieuwe factuur heb ik nooit ontvangen… Op mails van mijn kant wordt niet gereageerd.

Ik wil teruggave van het bedrag van 535,- euro van de eerste factuur. De tweede factuur heb ik niet betaald.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over van Genabeek

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over van Genabeek nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ErikG72