Klacht: extra verzekering aangerekend

op 14 juli 2016 over Sunny cars in de categorie Autodealers

Beste Sunnycars,

Reserveringsnummer 6440401 op naam van Karel Boonen.
Met veel plezier zagen we ernaar uit de gehuurde wagen met all-risk verzekering op te halen
aangezien we alles hadden geregeld en betaald vanuit België waren we er gerust op, ook al was het de eerste
keer dat we een wagen huurden.
Tot onze spijt bleek dat Enterprise in Hongarije onze creditkaart niet wilde accepteren en beweerde
dat het een debetkaart was, we zouden de wagen alleen meekrijgen als we een extra verzekering afsloten.
We weigerden dit en belden jullie op, er werd door jullie met de verkoopster gesproken die dan hetzelfde
verhaal afstak.
Jullie advies aan ons was om de verzekering dan toch maar te betalen of we zouden de wagen niet meekrijgen,
terwijl duidelijk onderaan onze voucher stond om geen extra verzekering af te sluiten aangezien alles verzekerd was.
Wij gingen hier niet mee akkoord en lieten de verkoopster op de voucher zien dat wij in België betaald hadden met
dezelfde credit kaart die wij haar nu aanboden en dat daar bijstond creditkaart met dezelfde nummer.
Zij reageert daarop met te zeggen dat ze ons veel geld bespaard en geeft ons een papier mee waarop 247,70 euro staat dat door haar,
niet door ons, is getekend, rekent ons niets aan dan de waarborg van 600 euro voor de wagen
waar we als bewijs een ticket voor krijgen en geeft ons vervolgens de wagen mee.
Bij terugkomst is de wagen in perfecte staat en dat wordt zo op papier bevestigd en met ons meegegeven.
We krijgen op 18 juni, een paar dagen na onze thuiskomst, telefoon van Enterprise met de vraag of we tevreden waren.
Wij vertelden dat er een probleem was met de creditkaart maar dat dit opgelost was en dat we niks extra hebben moeten betalen,
en dat we van de wagen zelf zeer tevreden waren.
Maar deze week krijgen we een bericht van de bank dat er 247,70 euro van de rekening is genomen op 13 juni, de dag van ons vertrek uit Hongarije!
Van de kaart die verkoopster beweerde dat het geen geldige creditkaart was en dat ze ons veel geld ging besparen!
Natuurlijk hebben we tegen Enterprise gezegd dat alles uiteindelijk in orde is gekomen als we pas een maand later zien dat ze
onrechtmatig, zonder onze toestemming, toch geld hebben aangerekend voor een verzekering die we niet wilden.
Zij heeft ons daar geen ticket voor gegeven aangezien ze zei dat het ons niet ging worden aangerekend en geeft ons de wagen mee!
Wij voelen ons als toeristen uitgebuit en vinden dit een walgelijke manier om met buitenlanders om te gaan,
dit is geen reclame voor Hongarije en voor Sunnycars.
Wij wensen dat het geld wordt terug gestort.

Met vriendelijke groeten,
Boonen Karel.

Tevreden wanneer het bedrag wordt terug gestort.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Sunny cars over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Sunny cars in behandeling genomen

Bericht van Sunny cars

10 maanden geleden - Beste heer Boonen, Bedankt voor uw bericht en vervelend om te horen dat het is misgegaan bij het ophalen en inleveren van de huurauto op de bestemming. Bij Sunny Cars hebben een speciale afdeling voor klachten die voor u klaarstaat. Ik zal uw klacht dan ook direct naar ze doorsturen zodat zij dit voor u kunnen oplossen. U kunt ons ook altijd bereiken via customercare@sunnycars.nl als u vragen heeft. Met zonnige groet, Dennis van Sunny Cars

Alle klachten die gemeld zijn door Karel van