Klacht: extra kosten gemaakt door afgezegde vlucht en vakantie

op 04 juni 2018 over Neckermann Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 2 juni is onze reis naar Tenerife niet doorgegaan(vluchtnr. SP 5061), zowel vlucht als de hele vakantie is geannuleerd. Small Planet was hier o.a. verantwoordelijk voor, daar er geen crew aanwezig was voor het vliegtuig, hoe bizar. Neckermann heeft ons wel naar Schiphol laten komen om 14.00 uur en om 14.30 krijgen we een bericht dat er een shuttle bus komt om ons naar een hotel te brengen en om 20.30 krijgen we in het hotel te horen dat alles geannuleerd is en dat was het dan, zoek het verder maar uit. Was dit allemaal nodig geweest? Ook ons reisbureau zegt dat jullie een vervoersplicht hebben, al hadden we 1 of 2 dagen later vertrokken, maar zorg voor een oplossing. Medewerkers van het reisbureau die al 40 jaar in deze branche werken hadden dit nog nooit meegemaakt We hebben het nu zelf opgelost en hebben weer een reis geboekt. Door dit alles hebben we wel extra kosten moeten maken, zoals kosten voor de taxi heen en terug, extra vrije dagen moeten opnemen en mijn man heeft extra kosten moeten maken bij een notaris. We hebben de reissom en een tegoedbon teruggekregen, maar dat dekt niet onze onkosten. Onze vraag is bij wie we dit kunnen claimen?

Gewenste Oplossing:

Wij zijn tevreden als hier meer tegenover staat dan alleen een tegoedbon van 25%.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Neckermann Reizen over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Neckermann Reizen in behandeling genomen

Bericht van Neckermann Reizen

6 maanden geleden - Geachte mevrouw Beekhuis, Hartelijk dank voor het uiten van uw klacht. Het spijt ons te moeten horen dat u deze ervaring met ons heeft gehad. Wij hebben uw klacht gemeld bij onze afdeling Customer Service welke u van een terugkoppeling gaan voorzien. Mocht u vragen hebben, de afdeling Customer Service is te bereiken op 023-5135533 (ma-vr 9-17 uur) of per email op customerservice@thomascook.nl Met vriendelijke groet, Neckermann Reizen

Bericht van Groeten van Max

5 maanden geleden - Beste mevrouw Beekhuis, Namens het televisieprogramma Groeten van MAX hoor ik graag hoe dit is afgelopen. Wellicht kunnen wij u nog ergens mee helpen. Met vriendelijke groet, Luiza Redactie Groeten van MAX

Reactie van de melder van de klacht Mevr. Beekhuis

5 maanden geleden - Goede morgen Luiza, Tot op heden hebben wij nog niets vernomen van Neckermann. Ik neem aan dat U op de hoogte bent van wat er op 2 juni is gebeurd. Ondanks de vergoeding van de reissom en een tegoedbon van 25% vind ik dat Neckermann hier niet mee weg kan komen. Ook zij hebben een vervoersplicht en kunnen niet zomaar van al die mensen de vakantie annuleren. Wij hebben hierdoor extra kosten moeten maken zoals: extra vrije dagen moeten opnemen, extra taxikosten, mijn man had een belangrijke afspraak bij de notaris, heeft een volmacht moeten gegeven aan zijn broer, kosten 75 euro. Ook had Neckermann ons een andere vakantie kunnen aanbieden, maar zij hebben niets gedaan, zoek het zelf maar uit. Uiteindelijk hebben we via ons reisbureau dezelfde vakantie een aantal dagen later kunnen boeken. Dit had Neckermann ook voor ons kunnen regelen, dus U begrijpt wel dat dit voor ons een hele teleurstellende ervaring was. Ik weet niet of U ons kan helpen, maar vol spanning wachten wij Uw antwoord af, Met vriendelijke groet, Lida Beekhuis.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Neckermann Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Neckermann Reizen

Heeft op 02 september 2018 om 14:48 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Mevr. Beekhuis