Klacht: extra kosten

op 06 februari 2018 over CarTrawler in de categorie Autoverhuur

Boekingsnummer FR883696000
Bevestigingsnummer 13140125

Beste meneer/mevrouw,

Via de KLM website heb ik een auto gehuurd voor enkele dagen op de luchthaven van Bordeaux via Cartrawler bij Rhodium.
De website van KLM gaf aan dat dit de goedkoopste optie was en deze heb ik gekozen.
In de bevestigingsmail stond dat ik een Creditcard moest meenemen met voldoende dekking voor eigen risico en mijn rijbewijs.
De boeking heb ik betaald met een AMEX kaart.

Bij aankomst gaf ik aan geen verzekering te hoeven, aangezien ik vaak auto’s huur heb ik een eigen verzekering die voor goede dekking zorgt.
De mevrouw van de balie zei dat dat geen probleem was, ik moest alleen dan wel 1237 euro betalen, dat leest u goed, betalen!!, niet blokkeren op de creditcard, nee betalen! 1237 euro! Ik zou dat wel terugkrijgen na inlevering van de auto, met twee weken vertraging dat dan wel.
De rente die ik in de tussentijd mag betalen op zo een bedrag is voor mijn eigen rekening uiteraard.
Ik wilde dat bedrag gaan betalen maar vervolgens bleek AMEX niet geaccepteerd te worden en mijn andere creditcard heeft een limiet van 1000 euro.
Dit kan gewoon echt niet, boeking wel kunnen betalen met AMEX maar vervolgens aan de balie niet. Zeer klantonvriendelijk!
Maar ik begrijp de gedachte erachter wel, meeste mensen hebben een limiet van 1000 euro op hun kaart, dus dat dwingt ze dan meteen om de verzekering af te sluiten, in dit geval was dat 134,95€. Dat is maar liefst 50% meer dan het oorspronkelijke huurbedrag.
Als ik geen verzekering wil afsluiten bij de balie is dat mijn goed recht, ik heb een eigen verzekering en ben geenszins verplicht iets aan een balie af te sluiten.
Mensen dwingen om vervolgens te betalen om een auto mee te krijgen die ze al betaald hebben is afpersing.
Dit is ronduit crimineel gedrag, absoluut onacceptabel voor een airline als KLM om hiermee in zee te gaan.
Ik verwacht daarom ook dat het bedrag a 134,95€ voor de verzekering zal worden teruggestort op mijn rekening.
Ik stuur dit dossier door aan de consumentenbond, wellicht is dit een hardnekkig probleem dat moet worden aangepakt op hoger niveau.

Met vriendelijke groeten,
Hugo Spanjaard

terugstorten van mn geld

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CarTrawler

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over CarTrawler nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door hugo139